فرماندار تفت با همراهی دادستان عمومی و انقلاب، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و بخشدار مرکزی تفت با حضور در روستای برکه از توابع دهستان دهشیر از نحوه اجرای طرح ساماندهی حمل سنگ معادن منطقه دهشیر بازدید کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار"فرماندار تفت با همراهی "رضا ملکی"دادستان عمومی و انقلاب، "محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و "مصطفی صادقیان"بخشدار مرکزی تفت با حضور در روستای برکه از توابع دهستان دهشیر از نحوه اجرای طرح ساماندهی حمل سنگ معادن منطقه دهشیر بازدید کرد.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به آغاز اجرای این طرح از امروز بیان داشت: شهرستان تفت به‌عنوان شهرستان پایلوت در استان برای اجرای این طرح انتخاب‌شده است و امیدواریم با اجرای دقیق طرح معضلات ناشی از حمل بار سنگ معادن بدون حواله بارگیری و با تناژ غیرمجاز رفع و از تضییع بیت‌المال جلوگیری و وصول حقوق دولتی به‌طور کامل و قانونی محقق گردد.

نوکار خاطرنشان کرد: صدور حواله بار و بارنامه تمامی معادن منطقه در روستای برکه دهشیر صورت می‌گیرد و دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای دقیق این پروژه نظارت دارند.

فرماندار تفت تصریح نمود: عدم دریافت حواله بار در معادن، دریافت یا صدور بارنامه در مناطق دیگر استان و کشور، تناژ بار فراتر از حد مجاز و قانونی، بارگیری در شب و فرار مالیاتی و آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های روستایی ازجمله معضلاتی است که با اجرای دقیق این طرح به دنبال سامان‌دهی این موارد هستیم تا از هرگونه سوءاستفاده برداشت‌های بی‌رویه از معادن جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اجرای دقیق این طرح افزود: با استقرار گشت‌های ویژه در صورت مشاهده حمل بار بدون حواله بارگیری و بارنامه و همچنین حمل بار با تناژهای غیرمجاز با شرکت‌های معدنی و بهره‌برداران متخلف برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد و توسط اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نسبت به توقف فعالیت معادن متخلف و ابطال پروانه‌های آنان اقدام خواهد شد.

 

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا