رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ ۲میلیارد ریال با موضوع فروش ارز در سایتی جعلی خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه شاکی پرونده که نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی تولیدی در استان یزد بوده و توسط یک سایت اینترنتی جعلی فروش ارز، از وی کلاهبرداری شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی گفت:شاکی در تحقیقات مقدماتی اظهار داشت: جهت تامین مواد اولیه شرکت، قصد خرید ارز یوان چین داشتیم که با توجه به کمبود ارز موصوف در استان یزد، مدیر شرکت اقدام به خرید اینترنتی ارز یوان از یک سایت اینترنتی کرده که بعد از مدتی متوجه کلاهبردار بودن سایت شدیم.

وی در ادامه افزود: بلافاصله با انجام اقدامات فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، گردانندگان سایت مذکور شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی کلیه حساب‌های مالی ایشان مسدود، و در نهایت مبلغ کلاهبرداری شده به شرکت موصوف عودت داده شد.

رئیس پلیس فتا یزد ادامه داد: مجرمان سایبری با تبلیغ در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، کارمزد دریافتی خود را بسیار پایین‌تر از دیگر صرافی‌های مجاز اعلام می‌کنند که همین امر باعث می‌شود تا افرادی که نیاز مبرم به حواله کردن مبالغی به‌صورت ارزی به کشور‌های همسایه دارند، به آنها مراجعه کرده و وجوه هنگفتی را به آنها بدهند تا در زمانی معین به دست فردی در خارج از کشور برسد.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی هرگونه خریدوفروش ارز در فضای مجازی حتی برای صرافی‌های مجاز ممنوع است، یادآور شد: اسامی صرافی‌هایی که با مجوز معتبر در حال فعالیت هستند در تارنمای بانک مرکزی وجود دارد و هم‌وطنان می‌توانند خریدوفروش ارز را در این صرافی‌ها انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان یزد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا