جزئيات بيشتري از حادثه تروريستي جاده كرمان - بم

يزدفردا- معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان چگونگي وقوع حادثه تروريستي ديشب را در جاده كرمان - بم تشريح كرد.

به گزارش واحد تامين خبر يزد فردا :« ابوالقاسم نصرالهي » در بم افزود: حدود 15 الي 20 نفر از اشرار مسلح ديشب حوالي ساعت 20:30 در 35 كيلومتري جاده كرمان - بم، جاده را به ‌وسيله يك ايست بازرسي مسدود كردند.

وي اضافه کرد: اشرار مسلح پس از استقرار در محل در حالي كه لباس نيروهاي انتظامي را بر تن داشته‌اند جلوي 4 خودروي عبوري را گرفته و 12 سرنشين آنها را كه همگي مرد بوده‌اند پياده مي‌كنند

نصرالهي ادامه داد: اشرار مسلح پس از بستن دست‌ها و چشم‌هاي سرنشينان خودروها آنها را به گودالي در نزديكي محل منتقل كرده و در آنجا همگي را با رگبار گلوه به شهادت رسانده‌اند.

وي گفت: اشرار مسلح يك پسر 14 ساله را نيز كه از سرنشينان يكي از خودرو‌ها بوده است به يك تير چراغ برق در نزديكي محل بسته بودند اما خوشبختانه موفق به كشتن وي نشده و اين پسر هم اكنون سالم است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار كرمان، تصريح كرد: در حين اجراي اين عمليات يك خودروي پرايد نيز از نزديكي محل رد مي‌‌شده كه به دليل توجه نكردن به فرمان ايست اشرار، توسط آنها به رگبار بسته مي‌شود و 2 تن از سرنشينان آن زخمي مي‌شوند.

وي افزود: خودروي مذكور از محل متواري شده و يكي از مجروحان آن نيز صبح امروز در بيمارستان بم به شهادت رسيد اما نفر دوم زنده است و در وضعيت مطلوبي به‌سر مي‌‌‌برد.

نصر الهي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: احتمال اينكه تروريست‌ها فرد يا افرادي را با خود به عنوان گروگان همراه برده باشند وجود ندارد زيرا به نظر مي‌رسد تعداد سرنشينان اين 4 خوردو بيش از 12 نفره نبوده باشند.

وي ادامه داد: اشرار مسلح همچنين 4 خودروي متوقف شده را كه 2 دستگاه پژوي 206 يك دستگاه وانت تويوتا و يك دستگاه پژوي كرايه بوده است را در همان محل به آتش كشيده و از محل متواري مي‌شوند.

معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان همچنين گفت: از ديشب تا امروز تمامي منطقه توسط 4 گردان از قرارگاه‌هاي نصر و فجر و تعدادي چرخ‌بال تحت جستجو قرار دارد.

نصراللهي خاطر نشان کرد: در پي اين جستجوها، نيروهاي انتظامي تاكنون در دو منطقه سمسور بين كرمان و سيستان و بلوچستان و منطقه سور در گلباف كرمان با اشرار مسلح درگير شده‌اند كه در اين درگيرهاي 3 خودرو منهدم، 4 تن از اشرار كشته و يك تن مواد مخدر و مقاديري سلاح نيز كشف شده است.

يكي از شهداي اين حادثه نيز يزدي بوده و امروز صبح با حضور مردم يزد از محل مسجد  روضه محمديه بسوي گلزار شهداء تشييع و به خاك سپرده شد يزدفردا ضمن عرض تسليت به خانواده اين شهيد عزيز اميد وار است هر چه زودتر مسببان اين جنايت هولناك به سزاي اعمال خود برسند

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا