سخنگوی سازمان اورژانس استان یزد گفت: یک شهروند میبدی در آب استخر کشاورزی دچار حادثه شد و به دلیل خفی فوت کرد.

به گزارش یزدفردا: سیدحسین طباطبایی اظهار کرد: یک فرد ۴۶ ساله ظهر امروز در استخر کشاورزی رکن آباد، جنب کافه قدیم شهرستان میبد غرق شد که با توجه به گذشت مدت طولانی از این حادثه، احیای قلبی ریوی اورژانس مؤثر نبود و متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی افزود: هر سال با شروع فصل گرما بسیاری از نوجوانان و جوانان بدون آشنای با فنون شنا به آبگیرها و کانال‌های آب حاشیه شهر می‌روند که متأسفانه تبعات ناگواری را در پی داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس استان یزد گفت: خانواده‌ها در فصل تابستان مواظب کودکان، جوانان و نوجوانان خود در حاشیه استخرها باشند، چرا که یک بی‌توجهی، یک عمر پشیمانی به همراه خواهد داشت‌.

طباطبایی تصریح کرد: متاسفانه بیمار هنگام خروج از آب، هیچ گونه علائم حیات نداشت، احیاء قلبی _ ریوی در محل توسط عوامل اورژانس انجام و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه عملیات احیاء، فوت غریق تایید شد.

وی بیان کرد: متاسفانه سالانه شاهد اتفاقات مشابه هستیم که لزوم توجه به نکات ایمنی از قبیل فنس کشی، نصب تابلوهای اخطاری و تیوب‌های نجات در این محل‌ها را توسط کشاورزان می‌طلبد.

سخنگوی اورژانس یزد در پایان خاطرنشان کرد: غرق‌شدگی یکی از علل مرگ‌ومیر غیرعمدی است که به‌راحتی پیشگیری می‌شود؛ علی‌رغم هشدارهایی که در این زمینه داده می‌شود متأسفانه همشهریان به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا