کتابخانه سیار روستایی «سفیر دانایی» همزمان با روزهای آغازین سال تحصیلی جدید، در شهرستان بهاباد آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد: این کتابخانه که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با صرف هزینه‌ 6 میلیارد ریال خریداری و تجهیز شد، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی کتابخانه سیار «سفیر دانایی» در جریان سفر علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونان وی به استان یزد در سال 97 و در جلسه بررسی مسائل مناطق اولویت‌دار اجتماعی در شهرستان بهاباد به تصویب رسید که پس از آن، نهاد کتابخانه‌ها اقدام به خرید مینی‌بوس و تجهیز آن کرد.

خودروی مینی‌بوس این کتابخانه به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی و با صرف هزینه 5 میلیارد ریال خریداری و یک میلیارد ریال نیز صرف تجهیزات کتابخانه‌ای، خرید منابع و سیستم رایانه‌ای آن شد و پس از تکمیل، در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد قرار گرفت.

با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، راه‌اندازی این کتابخانه تا نیمه نخست سال جاری به تعویق افتاد که با خروج شهرستان بهاباد از وضعیت قرمز کرونایی، شرایط آغاز به کار آن فراهم شد و این کتابخانه از ابتدای مهرماه سال جاری برای استفاده مردم 12 روستای فاقد کتابخانه شهرستان بهاباد، آغاز به کار کرد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا