رئیس پلیس فتا یزد از انهدام یک گروه واتساپی منتشر کننده مطالب غیر اخلاقی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، گروهی در شبکه اجتماعی واتساپ شناسایی شد که ادمین و اعضای آن اقدام به انتشار فیلم و تصاویر غیراخلاقی می‌کردند، بنابراین پرونده تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی، مدیران گروه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد و سایر اعضای گروه، مطالب مبتذل و مستهجن را در این گروه بارگزاری و به‌وسیله سایر اعضا در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌کردند.

ابوطالبی ادامه داد: وجود کانال‌ها و گروه‌های غیراخلاقی یکی از معضلات اصلی در شبکه‌های اجتماعی است که سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند و متاسفانه عده‌ای سودجو بدون در نظر گرفتن مشکلاتی که ممکن است از این طریق برای دیگران پیش بیایید و حتی کانون گرم خانواده‌ها را از هم بپاشد دست به ایجاد چنین گروه‌هایی می‌زنند.

وی تأکید کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌گردد با توجه به اینکه انتشار کلیپ، فیلم و تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی براساس قانون جرم است به هیچ عنوان اینگونه مطالب توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی باز نشر داده نشود.

رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار داشت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان می‌باشد و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا