مردم خیراندیش استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال 29 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که 76 درصد زکات در امور محرومان و 24 درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

به گزارش یزدفردا: مردم خیراندیش استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال 29 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که 76 درصد زکات در امور محرومان و 24 درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه قرآن کریم و روایات، گفت: زکات از مصادیق بارز صدقات است و به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش به سزایی دارد.

وی با تأکید بااینکه اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود، افزود: مردم خیراندیش استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال 29 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که 76 درصد زکات در امور محرومان و 24 درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مشعل چی با اشاره به جایگاه زکات، بیان کرد: زکات بلاگردان فرد و جامعه، زمینه‌سازی نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی و تجارت مستقیم با خداوند است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان 71 درصد برای کمک به معیشت محرومان، 11 درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، شش درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: 26 میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و سه میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب (گندم، جو و خرما) بوده است.

وی یادآور شد: ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا