رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: فردی که از طریق رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از مغازه داران یزدی کرد، دستگیر شد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، گفت: با طرح شکایت از طرف چند نفر از کسبه یزد به پلیس که فردی اقدام به خرید کالا از آن ها کرده که پس از خرید و کشیدن کارت بانکی در دستگاه کارتخوان وجهی به حساب این مغازه داران واریز نشده است، پرونده ای در پلیس فتا تشکیل و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.

او بیان کرد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید کالا کرده و فروشندگان پس از گذشت چند ساعت متوجه شدند پول به حساب آن ها واریز نشده است.

ابوطالبی گفت: با اقدام های فنی و تخصصی انجام شده به وسیله کارشناسان پلیس فتا، متهم که یک فرد میانسال و اهل یزد بود مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضائی دستگیر شد و به پلیس فتا انتقال داده شد.

او اظهار داشت: متهم پرونده در اعتراف های خود بیان کرد که در هنگام کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان به قسمت مدیریت دستگاه وارد شده و به جای واریز وجه اقدام به پرینت آخرین تراکنش کرده است و رسید چاپ را به فروشنده کالا نشان داده است.

ابوطالبی ادامه داد: چون اکثر دستگاه های کارت خوان دارای رمز مدیریت یکسان و از پیش تعریف شده است متهم از همین ضعف سیستم استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از چند مغازه در سطح شهر کرده است.

او تصریح کرد: از شهروندان درخواست می کنم سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را همواره فعال کنند که با دریافت پیامک بانکی، از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان یابند همچنین به دارندگان دستگاه کارتخوان توصیه کرد که رمز پذیرنده دستگاه را از حالت پیش فرض خارج کنند و رمز قوی برای آن تعریف کنند.

ابوطالبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت دریافت گزارش های مردمی است و کاربران می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا