مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: رویکرد این نهاد سهولت در پرداخت صدقه و کمک‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین است و بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) به همین منظور است.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: رویکرد این نهاد سهولت در پرداخت صدقه و کمک‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین است و بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) به همین منظور است.

محمد شجاعان در مراسم رونمایی از کد کیو آر (QR) پرداخت صدقه در استان یزد، گفت: رویکرد این نهاد سهولت در پرداخت صدقه و کمک‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین است و بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) به همین منظور است.

وی افزود: روش‌های نوین دیگری همچون کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه و اپلیکیشن های بانکی تلفن همراه پیش‌ازاین برای مشارکت نیکوکاران یزدی در خدمت‌رسانی به نیازمندان در نظر گرفته‌شده است که همچنان قابل‌استفاده است و کد کیو آر (QR) نیز به‌تازگی به مجموعه روش‌های نوین پرداخت افزوده‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: امکان تولید کد (QR) برای هر شهروند به‌صورت اختصاصی و همچنین به‌صورت عمومی فراهم‌شده است و با اسکن کردن کد از طریق گوشی همراه به‌راحتی می‌توانند صدقه خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: به‌منظور دسترسی آسان شهروندان به این کدها، نیروهای تخلیه گر صدقات، برچسب کد (QR) را به‌تدریج بر روی صندوق تمامی مشترکین صندوق صدقات نصب می‌کنند، شهروندانی که مشترک صدقات نیستند برچسب موردنظر بر روی درب خروجی منزل آنان نصب می‌شود.

شجاعان همچنین افزود: این نهاد در نظر دارد در مرحله بعد نسبت به نصب کد عمومی (QR) بر روی تمامی صندوق‌های بزرگ سطح شهر برای پرداخت صدقه اقدام کند.

وی ادامه داد: مقرر شد طبق هم‌افزائی و تفاهمی که با اصناف و بازاریان به عمل می‌آید این کد بر پشت درب شیشه‌ای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و به‌تدریج در مکان‌های عمومی دیگر در سطح شهر و همچنین وسایل نقلیه به‌صورت گسترده و فراگیر نصب شود.

خیران می‌توانند با نصب "اسکنر بارکد" بر روی گوشی همراه با استفاده از دوربین، کد QR را اسکن کرده تا گوشی به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا