نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: خدمت به بندگان مستضعف توفیق و لطف الهی است، در نوع برخورد با آنان دقت ویژه‌ای داشته باشید.

به گزارش یزدفردا: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: خدمت به بندگان مستضعف توفیق و لطف الهی است، در نوع برخورد با آنان دقت ویژه‌ای داشته باشید.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیداری که مدیرکل کمیته امداد استان یزد و جمعی از مسئولان این نهاد پیرامون موضوع زکات با ایشان داشتند، گفت: خدمت به بندگان مستضعف توفیق و لطف الهی است، در نوع برخورد با آنان دقت ویژه‌ای داشته باشید.

وی افزود: کمیته امداد به‌نوعی برنامه‌ریزی کند که مددجویان و نیازمندان از همان دوران نوجوانی به سمت اشتغال و کسب درآمد تشویق شوند و فرهنگ کار و تلاش در زندگی آنان جریان پیدا کند تا از مشکلاتی که امکان دارد در آینده در زندگی آن‌ها به وجود آید جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: راه‌اندازی صنایع تولید پوشاک برای اشتغال نیازمندان اقدام مؤثری در خودکفایی آنان است، این طرح با سرمایه کم و ارائه آموزش‌های لازم قابل‌اجرا است.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این جلسه بابیان گزارشی از عملکرد شش‌ماهه این نهاد در بخش زکات، گفت: مردم خیراندیش استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که ۲۶ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان ۷۱ درصد برای کمک به معیشت محرومان، ۱۱ درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، شش درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا