رئيس پليس فتا استان از شناسايی و دستگيری اعضای باند تهديد و اخاذی به بهانه انتشار تصاوير خصوصی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی در تشريح اين خبر گفت: با مراجعه مردی ميانسال با دردست داشتن مرجوعه قضائی به اين پليس مبنی بر اينکه توسط يک دختر جوان اغفال شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته و آن دختر با چند نفر ديگر قصد اخاذی از وی را دارند، موضوع در دستور کار کاراگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت در پيام‌رسان "واتساپ" پيامی از دختر جوانی دريافت کردم که با بيان مشکلاتش تقاضای کمک مالی داشت، که من به او کمک کردم و پس از گذشت مدت زماني که آشنايی ما بيشتر شد مرا برای ملاقات با خانواده‌اش دعوت کرد و من به اصرار او پذيرفتم ولی پس از رفتن به خانه‌شان که شهر ديگری بود دو مرد جوان، از من فيلم برداری کرده و گفتند اگر مبلغ 700 ميليون ريال به حسابشان واريز نکنم، فيلم را در فضای مجازی منتشر می کنند.

اين مقام انتظامی افزود: کارشناسان پليس فتا استان با بررسی‌های فنی و سايبری موفق شدند ردپای مجرمان در فضای مجازی را در يکی از استان‌های جنوبی کشور شناسايی و با همکاری پليس فتا استان مربوطه دستگير کنند.

سرهنگ ابوطالبی بيان داشت: در بررسی پرونده مشخص شد متهمان ابتدا طعمه‌هايشان را از ميان افراد متمول شناسايی، سپس با همدستی يک خانم اعتماد قربانيان را جلب و با اين ترفند از آنها اخاذی می‌کنند.

رييس پليس فتا استان يزد ضمن تأکيد بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی گفت: کاربران به افراد غريبه به‌راحتی اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به افراد ناشناس اجتناب کنند زيرا هويت کاربران در فضای مجازی نامشخص است و اين فضا محل مناسبی برای آشنايی و رابطه دوستی نيست.

اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان کرد: افراد درصورتی ‌که با مواردی مانند موضوع اين پرونده مواجه شدند به‌هيچ‌وجه به درخواست‌ها و تهديدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کنند، تن نداده زيرا موجب طمع بيشتر فرد مجرمين شده و مبالغ بيشتری درخواست خواهند کرد، در پايان سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعي کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سايبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمايی‌های لازم را دريافت نمايند.

همچنين در صورت نياز می توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگويی به فوريت‌های سايبری با همکاران ما در ميان بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا