درآئینی با حضور معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان محلی از طرح پرداخت صدقه بهاباد بااستفاده از کد کیو آر (QR) رونمائی شد وازاین پس شهروندان بهابادی می توانند صدقات وکمک های خود را برای نیازمندان به صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

به گزارش یزدفردا: درآئینی با حضور معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان محلی از طرح پرداخت صدقه بهاباد بااستفاده از کد کیو آر(QR) رونمائی شد وازاین پس شهروندان بهابادی می توانند صدقات وکمک های خود را برای نیازمندان به صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان یزد در آئین رونمائی از این کد که با حضورفرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، رئیس کمیته امداد و جمعی از مسئولان دراین نهاد برگزارشد درسخنانی با تبریک هفته بسیج به آیات و روایات در قرآن کریم در بابت کمک به نیازمندان و محرومان اشاره کرد وگفت: صدقات پرداختی مردم براساس دستورات دینی در کوتاه ‌ترین زمان ممکن به نیازمندان همان منطقه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با نصب این کد بر روی صندوق های صدقه کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌ رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را  شاهد خواهیم بود.

مشعل چی تصریح کرد: مردم نیک اندیش استان می‌توانند با نصب نرم افزار "اسکنر بارکد" بر روی تلفن همراه هوشمند خود به‌ طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به وارد کردن مبلغ مورد نظر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازاین ‌پس کلیه کمک ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد  QR نصب ‌شده بر روی صندوق ها و همچنین بنر‌های نصب ‌شده در معابر وادارات خواهد بود و  نیازی به نصب فیزیکی صنادیق کوچک نخواهد بود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ادامه داد: از مهمترین موارد هزینه کرد صدقات می توان به ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان به خانواده مددجویان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام باهدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین انجام می‌شود.

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان  تصریح کرد: کمیته امداد استان یزد درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به ‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند.

مشعلچی کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی ، اطلاع‌ رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را  مزیت‌های پرداخت صدقه از طریق QR برشمرد و افزود: مردم نیک‌اندیش بهاباد می‌توانند با نصب  اسکنر QRدر تلفن همراه هوشمند خود  به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

وی درپایان با بیان اینکه درشهرستان بهاباد تاکنون 1500 صندوق صدقات به لیبل کدQR مجهز شدند گفت: دراستان یزد نیز ده هزاربارکد کیو آر بر روی صندوق های صدقات نصب شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا