در نشست شورای هماهنگی برنامه های هفته پژوهش و فناوری که روز چهارشنبه سوم آذر 1400 در محل استانداری برگزار شد، دکتر فاطمی، استاندار یزد با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری می‌تواند و باید بسیاری از نیازهای فناورانه استان را برطرف کند، اظهار داشت: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری باید یک نمایشگاه کاربردی باشد و از حالت نمایشی خارج شود.

وی افزود: همه افرادی که ایده ای دارند جایشان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری است که ایده های خود را مطرح کنند. همچنین کسانی که نیاز به مواردی از فناوری و نوآوری برای توسعه کسب و کار خود دارند، می توانند پیشنهاد های خود را برای بحث و بررسی درباره آنها در نمایشگاه مطرح کنند.
فاطمی از از کلیه دستگاه های مرتبط خواست پرانرژی ترین کارشناسان و نمایندگان خود را در نمایشگاه مستقر نمایند تا در ارتباط و تعامل با مراجعان به نتایج ارزشمندی در حوزه فناوری و نوآوری دستیابی شود.
استاندار یادآور شد: برگزاری پنل ها می تواند نقش موثری در رونق نمایشگاه داشته باشد که مدیریت آن با پارک علم و فناوری یزد است.
وی با یادآوری اینکه اقتصاد دانش بنیان، فناوری و کاراموزی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان است، خاطرنشان کرد: به موازات نمایش فعالیت های نوآورانه، مناسب است غرفه های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در نمایشگاه دایر شود و با هدایت پارک علم و فناوری و کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت کودکان و نوجوانان، تازه‌ترین دستاوردها در حوزه زمینه سازی و آموزش فناوری برای آینده سازان به نمایش درآید..
وی گفت: هر مجموعه و دستگاهی که در استان یزد ردیفی برای پژوهش دارد باید در نمایشگاه شرکت کند و گزارش کار خود را ارائه نماید.
استاندار همچنین با تاکید بر ضرورت تهیه یک بسته تبلیغاتی جامع برای اطلاع رسانی در زمینه نمایشگاه و جلب استقبال مردم از آن، همکاری شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری و صدا و سیما را بسیار مهم ارزیابی کرد.
دکتر فاطمی گفت: روسای دانشگاه ها نیز هرکدام نشست های مطبوعاتی برگزار و فضا را برای ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری آماده کنند.
لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز با بیان اینکه حدود ۲۲۰۰ مترمربع فضای مفید نمایشگاهی در اختیار داریم که باید سعی کنیم بهترین محتوا را روی آن پیاده کنیم، گفت: فضای محوطه نمایشگاه نیز در اختیار ما قرار دارد که برنامه هایی برای استفاده از آن تدارک دیده ایم و دستگاههای اجرایی نیز می توانند از آن فضا استفاده کنند.
وی افزود: در هفته های اخیر مجموعه هایی را که در این نمایشگاه غرفه دارند دعوت نموده و تا امروز، پارک علم و فناوری حدود ۱۱۱برنامه با محتوا برای هفته پژوهش و فناوری آماده کرده که البته بخشی از آن به صورت همکاری مشترک با دستگاه‌های دیگر است.
لطفی با برشماری مساعدت ها و حمایت پارک برای غرفه داران، حضور صنایع و نهادهایی مانند شرکت شهرکهای صنعتی، اتاق بازرگانی، انجمن مدیران و خانه صنعت معدن و تجارت استان در نمایشگاه را بسیار مهم خواند و گفت: اگر امکان اسپانسرینگ توسط صنایع با همکاری استاندار محترم وجود داشته باشد می توانیم از دستگاه‌های اجرایی هزینه غرفه ها و خدمات را دریافت نکنیم.در غیر این صورت، پارک علم و فناوری یزد در تامین هزینه‌های نمایشگاه با مشکل روبرو خواهد شد.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا