استاد دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی گفت: کارآفرین موفق باید بتواند بین ایده‌های بی ربط، ارتباط ایجاد کند.

به گزارش یزدفردا: دکتر رحیم سرهنگی در جمع دانشجویان دانشگاه مردمی اقتصاد
اظهار کرد: جامعه کارآفرین به مثابه چشمه‌های جوشان تولید ثروت و ارزش برای هرکشور هستند.
وی افزود: کارآفرینی به عنوان عامل کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی شناخته شده است و باید بستر لازم برای آن فراهم شود.
سرهنگی ادامه داد: کارآفرین نوآور، شخصی است که به دنبال ایجاد ارزش افزوده، تغییر و توسعه در جامعه است.
وی بیان کرد: شناخت نیازها، جایگزین کردن روند نامطلوب با نوآوری و برطرف کردن نیازهای جامعه از مهم‌ترین کارهای کارآفرین است.
سرهنگی خاطر نشان کرد: اگر کارآفرینی مطلوب را در جامعه پیاده و آن را در کشور تقویت کنیم قطعاً جزو کشورهای موفق جهان خواهیم بود.
وی عنوان کرد: مشاهده گری متفاوت، آزمایشگری، تفکر پیوندی، شبکه سازی، بیان ابراز عقیده و پرسشگری از ویژگی های مهم کارآفرین خلاق است.
مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار در وزارت مردم، با بیان اینکه خلاقیت در مبحث فردی، سازمانی و ملی تعریف می‌شود؛ تأکید کرد: خلاقیت شامل انواع متمایز فکرکردن و عاداتی است که بایستی هم در افراد و هم در جامعه وجود داشته باشد.
سرهنگی ادامه داد: حضور کارآفرین در پنل های گفت و گوی بین شرکت ها و کارآفرینان در رویدادهای استارت آپی می تواند به رشد خلاقیت در سطح ملی کمک کند.
وی با اشاره به اینکه در ساختار اقتصادی هر حکمرانی ضعف هایی وجود دارد گفت: این ضعف ها را از طریق کارآفرینان نوآور دولتی می توان حل و فصل کرد.
سرهنگی ادامه داد: یک کارآفرین باید بتواند بین ایده‌های بی ربط، ارتباط ایجاد کند و در این راستا از شبکه سازی نیروهای انسانی استفاده بهینه نماید.
سرهنگی اذعان کرد: نسخه‌های دستوری برای توسعه مناطق در کشور فاقد ضمانت‌های اجرایی است و برای توسعه پایدار باید افراد هر منطقه، اقدام به بومی سازی کنند.
وی تصریح کرد: سازمان‌های نوآور باید به کارکنان خود اجازه ‌دهند که بخشی از زمان فعالیتی خود را به کارهای آزاد اختصاص دهند.
این مدرس دانشگاه، دوری از ایجاد سازمان های سلسه مراتبی را امر مهمی دانست و بیان کرد: سازمان‌های سلسه مراتبی زمینه ساز حذف ایده‌های خلاقانه در سازمان هستند.
سرهنگی ادامه داد: طی نکردن دوباره مسیر غلط باید در نظام انقلاب اسلامی و در ساز و کارهای حکومتی به شکل دقیقی فهمیده و اجرا شود.

  • نویسنده : فائزه چاوشیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا