فرماندار محترم در دیدار بلیانی شهردار جدید بفروئیه و اعضای شورای این شهر بر همکاری و تعامل بین اعضای شورای شهر و شهردار تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح گفت: بفروئیه ظرفیت‌های بالقوه زیادی در حوزه‌های مهم تاریخی و فرهنگی، صنایع‌دستی مثل مو تابی و دیگر حوزه دارد که باید به آن توجه و رونق و توسعه داد.

شهردار بفروئیه هم استانداردسازی صنعت مو تابی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و ثبت این هنر صنعت به نام شهر بفروئیه را از دستور کار شورا و شهرداری خواند.

بلیانی همچنین مرمت آسیاب آبی، مشخص نمودن مسیر گردشگری شهر با همکاری اداره میراث فرهنگی، مقاوم‌سازی بافت قدیم و آزادسازی زمین‌های اطراف بلوار شهید سلیمانی را از اولویت شهرداری بفروئیه برشمرد افزود: اولین منشأ پیدایش بادگیرها در استان یزد، شهر بفروئیه بوده و باید درزمینهٔ نگهداری بافت تاریخی شهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، تعامل و همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشد تا بتوانیم از این میراث گران‌بهای به‌جامانده از گذشتگان حفاظت کنیم.

شهردار بفروئیه با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن و استقبال شهروندان از این طرح هم تصریح کرد: درزمینهٔ اجرای طرح ملی مسکن با مشکل زمین مواجه هستیم که امیدواریم با رایزنی بیشتر بتوانیم این کمبودها و مشکلات را نیز برطرف کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا