فرماندار تفت گفت: با مصوبه کارگروه اعتبار سنجی متقاضیان سرمایه‌گذاری استان یزد؛ مجوزهای بی‌نامی در راستای توسعه صنایع پاک و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان صادرشده است که متقاضیان می‌توانند با حضور در فرمانداری درخواست‌های خود را به ثبت رسانند.

"علیرضا نوکار" پیرامون صدور مجوزهای بی‌نام در راستای سرمایه‌گذاری در این شهرستان خاطرنشان کرد: در این نوع مجوزها، تمام استعلام‌ها و مجوزهای لازم با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط اخذشده و امکانات و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری ازجمله زمین و تأسیسات زیرساختی تأمین‌شده است و با توجه به انجام تمام استعلام‌ها و صدور مجوزها، سرمایه‌گذار بدون درگیر شدن در پیچ‌وخم اداری و صرف وقت و زمان، بلافاصله با آوردن منابع مالی، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فرماندار شهرستان تفت به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت و بیان داشت: در حوزه گردشگری مجوز بی‌نامی با عنوان ساخت مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری باغ ایرانی (مرکز تعطیلات) به متراژ پنجاه‌هزار مترمربع در شهرستان تفت صادرشده است.

نوکار به مجوزهای صادره در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیز اشاره و تصریح نمود: مجوز بی‌نامی در حوزه عمل‌آوری و بسته‌بندی انواع گوشت دام، طیور و ماهی با ظرفیت سالانه 1500 تن صادرشده است.

فرماندار تفت ادامه داد: مجوز دوم صادرشده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید انواع غذاهای آماده و نیمه آماده است که مجوز تأسیس این طرح همانند سایر طرح‌های دیگر بر اساس مصوبه جلسات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با استناد به برنامه تولید و اشتغال ذیل بند الف تبصره 18 قانون بودجه صادرشده است.

نوکار در ادامه از صدور مجوز تأسیس واحد صنعتی تولید انواع فرآورده‌های آلوئه ورا خبر داد از تأمین زیرساخت‌های موردنیاز این طرح همانند سایر مجوزهای بی‌نام صادرشده دیگر خبر داد.

"علیرضا نوکار" درباره مجوز تأسیس بی‌نام بعدی صادرشده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی گفت: مجوز بعدی در راستای تولید انواع فرآورده‌های تخم‌مرغ است که شامل تولید تخم‌مرغ مایع پاستوریزه، پودر تخم کامل، پودر سفیده و زرده تخم‌مرغ است.

نوکار ادامه داد: صدور مجوز بی‌نام در راستای تولید انواع غذای آماده از سبزیجات و میوه‌جات از مصوبات دیگر کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد برای شهرستان تفت است که فرصت سرمایه‌گذاری در این زمینه را در این شهرستان فراهم نموده است.

نوکار پیرامون مجوزهای صادرشده دیگر افزود: تولید نوشیدنی تخمیری و غیر تخمیری بر پایه شیر دام سنگین مجوز تأسیس بی‌نام صادره دیگر برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌عنوان یک صنعت پاک در شهرستان تفت است.

وی تصریح نمود: جواز تأسیس بی‌نام صادره بعدی توسط کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تولید دم‌نوش‌های گیاهی و فرآوری و بسته‌بندی انواع گیاهان داروئی است که وجود این صنعت تبدیلی و تکمیلی در شهرستان؛ سرعت تبدیل کشاورزی سنتی در شهرستان به سمت گیاهان کم آب خواه و دارویی را افزایش خواهد داد.

فرماندار شهرستان تفت به آخرین مجوز صادرشده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان اشاره و گفت: محصولات حاصل از فرآوری میوه‌ها با اولویت محصول انار مجوز بی‌نامی است که صادرشده و با توجه به درخواست کشاورزان تفتی برای راه‌اندازی این واحد؛ می‌تواند باعث اقتصادی شدن کشاورزی به‌ویژه تولید محصول انار در شهرستان تفت شود.

فرماندار شهرستان تفت در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و متقاضیان حقیقی و حقوقی تا پایان آذرماه می‌توانند با حضور در فرمانداری شهرستان تفت درخواست‌های خود را در این زمینه ثبت نمایند.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا