آیین افتتاحیه توانمندسازی و مهارت افزایی معلمان و معاونین مدارس در سالن طوبی شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش یزدفردامحمدرضا کارگر مدیر آموزش و پرورش میبد گفت: از آنجا که در سه سال آینده صدرصد مدیران مدارس شهرستان میبد به سن بازنشستگی می‌رسند و آموزش و پرورش میبد با این چالش جدی مواجه است این دوره توانمندسازی را با محوریت آیت الله اعرافی و با کمک اساتیدی از تهران و قم برگزار کردیم.

کارگر افزود: در این دوره ۱۱۰ معلم شاخص طی ۷ هفته به مدت سه ماه و نیم، ۷ درس را سپری خواهند کرد تا از این چالش جدی عبور کنیم.

مشاور عالی وزیر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم توانمند سازی مدیران مدارس را یکی از اصلی‌ترین موضوعات در آموزش و پرورش خواند و گفت: امروز مدیریت مدارس سخت‌ترین و چالش برانگیز‌ترین موضوعات آموزش و پروش است.

ادهم با بیان اینکه از نظر کمی با مشکل مواجه ایم و بسیاری از مدیران ما به مرز بازنشستگی رسیده اند افزود: از نظر کیفی هم با توجه به تحولاتی که در فرایند تعلیم و تربیت اتفاق افتاده است، باید مدیران توانمند و کارآمدی را داشته باشیم تا این بارسنگین را برعهده بگیرند.

وی گفت: خوشبختانه این برنامه ریزی و برگزاری دوره توانمندسازی مدیران که در شهرستان میبد اتفاق افتاد می‌تواند زمینه شناسایی و تقویت و دستیابی چنین مدیرانی را برای سیتسم فراهم بیاورد و امیدواریم تجربه شهرستان میبد را به سایر مناطق کشورتعمیم داد.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد هم توانمندسازی مدیران مدارس را راهبردی خواند و گفت: مدیران مدرسه باید همواره به افزایش دانش و مهارت توجه کنند و با دارا بودن اندیشه و عقل راهبردی و علمی نسبت به همه زوایای کار مدیریت مطالعه و تسلط داشته باشند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه مهمترین ویژگی مدیران مدارس برخورداری از اندیشه جامع، متوازن و فرانگر برای رسیدن به هدف و ضرورت تسلط بر سند تحول نظام تعلیم و تربیت است گفت: معلمی و مربیگری کاری بسیار سخت، راهبردی و حساس در نظام تعلیم و تربیت و به ویژه در آموزش و پرورش است و با تدبیر و برنامه‌ریزی مدیران به شکوفایی می‌رسند و توان نقش آفرینی بیشتر پیدا می‌کنند و به این دلیل مدیریت علمی، تربیتی و آموزشی اهمیت مضاعف دارد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور به کارگیری ابزار و منابع انسانی و ساماندهی کار‌ها را آغاز کار سخت مدیریت در مسیر تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بر این اساس تراز بالاتری نسبت به مدیریت در سایر عرصه‌ها را دارد و به آموختن مهارت‌های بیشتر در این عرصه نیاز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر پرورش دادن بهترین استعداد‌ها و افزایش مهارت، هنر و علم دانش آموزان توسط معلمان و مدیران گفت: باید روحیه جهادی و انقلابی را در خود و دانش آموزان تقویت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم، با اشاره به جایگاه شهرستان میبد در ۲۷ سال پیاپی درکنکور گفت: امروز ۵۱ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی هدایت شده اند که امیدواریم این رقم به ۷۰ درصد برسد.

محسن موحدی فرد با بیان اینکه هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای در کشور ۳۲ درصد و در استان یزد جهش از ۳۹ به ۴۶ درصد است گفت: ایده آل کشور در سال ۱۴۰۰، ۵۰ درصد است که شهرستان میبد از کشور هم بالاتر است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا