مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران بحث تأمین خوراک برای صنعت فولادی را حائز اهمیت دانست و گفت:‌ طی دو ماه آینده فرآیند فرآوری سنگ‌آهن از باطله‌های کنسانتره در بافق آغاز می‌شود.

به گزارش یزدفردا: مجتبی حمیدیان پیش از ظهر امروز در پنل تخصصی اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی‌های پیشرفته فرآوی سنگ آهن استیل پرایس، بحث فرآوری سنگ آهن را فرصت مناسبی برای، دانش بنیان تر دانست و اظهار کرد:‌ فرآوری سنگ آهن فرصت مناسبی برای تجدید در صنعت و اقتصاد کشور است.

وی با بیان این که صنعت فولاد یکی از پیشروهای صنعتی و اقتصادی کشور است که امروز چالش‌های آن برای همگان عیان شده است،‌افزود:‌ تبدیل کردن چالش‌ها به فرصت‌های توسعه‌ای باید در اولویت اجرایی فعالین این حوزه قرار گیرد.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه تأمین خوراک در صنعت فولاد را بحثی جدی دانست و بیان کرد:‌ مباحث انسانی و مدیریتی با تغییر و برنامه‌ریزی منسجم قابل ساماندهی است ولی ما باید بیش از پیش به بحث تأمین خوراک بیشتر توجه کنیم.

حمیدیان بازیابی سنگ‌های آهن موجود را از جمله رویکردهای جدی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان و تصریح کرد:‌  پنج خط فرآوری در سنگ آهن مرکزی ایران فعال شده و قادر است سالانه یک میلیون سنگ آهن را فرآوری کند.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران با بیان این‌که وجود ۱۱ سد باطله نتیجه فعالیت کارخانه کنسانتره در شهرستان بافق استان یزد است، خاطرنشان کرد:‌ قرار است طی یک یا دوماه آینده فرآیند سنگ آهن از باطله‌ها در استان یزد آغاز شود.

وی در پایان گفت: خط فرآوری سنگ آهن بافق در حال بازطراحی است و امیدواریم با این اقدام بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا