یزدفردا"دکتر ابوجعفری مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور دانش بنیان در سفر به یزد با حضور در پارک علم و فناوری در نشستی با مسئولان امور مرتبط با شرکت های دانش بنیان و فناور شرکت کرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست که در محل صندوق پژوهش و فناوری یزد برگزار شد، مباحثی چون جریان داشتن و نفوذ دانش در همه فرآیندهای تولید مطرح و اهمیت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حاضران در این نشست با تاکید بر اهمیت استفاده از دانش در فرآیند های صنعتی،کشاورزی، امور بازرگانی و خدمات و نه صرفاً تمرکز بر تولید محصول دانش بنیان، تاکید کردند. ضرورت آشناسازی هرچه بیشتر کارشناسان بانکی، صنعت، تجارت و معدن و نهادهای مرتبط با امور اقتصادی برای در نظر گرفتن دانش به عنوان مهمترین دارایی سازمان ها و دستگاه ها از دیگر محورهای رایزنی ها بود تا “دارایی‌های نامشهود” مانند نرم‌افزارها و فرمول های خطوط تولید در شرکت ها به عنوان ارزشمندترین دارایی های آنها مورد توجه قرار گیرد و اگر تا به حال قانون مشخصی برای اهمیت بخشی به این دارایی ها در دسترس نبوده است، ضروری است در نزدیکترین زمان، به این موارد توجه شود.
در این نشست مهندس محمدرضا حسینی بغداد آبادی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد، در تایید دیدگاه‌های دکتر فقیه رئیس پردیس فناوری، توضیحاتی در باره مسائل و مشکلات مالیاتی مرتبط با شرکت های دانش بنیان مطرح و از مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اتخاذ تدابیر لازم و توجه بیشتر به موضوع در سطح ملی شد.
مهندس سپهر مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری یزد نیز ضرورت تدوین ساز و کارهای لازم برای فعال سازی واحدهای R&D در صنایع بزرگ را یادآوری کرد










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا