عضو تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه می‌گوید ایران در گروه خوبی قرار گرفته و بعد از یک دوره سخت، این بار شانس به تیم ملی رو کرده است.

به گزارش یزدفردا: فرشاد  فلاحت‌زاده درباره هم‌گروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا که از میان تیم‌های ولز، اوکراین و اسکاتلند خواهد بود، گفت: هر تیمی که به جام جهانی می‌آید، کیفیت خوبی دارد. همه تیم‌ها بازیکنان و مربیان بزرگی دارند. بالاخره بعد از یک دوره سخت، در این دوره قرعه خوبی داریم. این بار شانس به ما رو کرده است و اگر حواسمان را جمع کنیم و بدشانسی نیاوریم و حمایت‌های لازم هم وجود داشته باشد، فکر می‌کنم بتوانیم برای اولین بار از گروهمان صعود کنیم.

وی درباره حضور انگلیس در گروه ایران که بعد از تغییر و تحولات سال‌های گذشته، توانسته در دور تورنمنت اخیر فوتبالی نتایج خوبی را کسب کند گفت: انگلیس قدرتمندترین تیم گروه است. آن‌ها در سال‌های دور هم با بدشانسی نتیجه نمی‌گرفتند. در ۱۹۸۶ با بدشانسی و "دست خدا" (گل مارادونا که با دست زده شد) حذف شدند. در ۲۰۱۰ داور گل سالم لمپارد به آلمان را ندید. در ۲۰۰۶ هم در پنالتی‌ها حذف شدند. به طور کلی خوش شانس نبوده‌اند اما همیشه تیم خوبی داشتند. فکر می‌کنم در این دوره هم انگلیس تا مراحل پایانی جام خواهد رفت.

این کارشناس فوتبال درباره بازی با انگلیس در اولین دیدار جام اظهار کرد: ایران باید روی به بازی بسته بیاورد. ارسال از جناحین و ضربات سر یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌های انگلیسی‌ها برای گلزنی است و به همین میزان از عمق خط دفاعی آسیب پذیر هستند. درست است که فوتبال اتوبوسی چندان طرفداری ندارد اما باید در یک سوم دفاعی خودمان متمرکز شویم و چشم به ضد حملات داشته باشیم.

فلاحت‌زاده درباره هم‌گروهی با آمریکا و تغییر نسل در فوتبال این کشور گفت: اکثر بازیکنان آمریکا در خارج از این کشور بازی می‌کنند. در ۱۹۹۸ فرانسه هم آن‌ها تیم خوبی داشتند اما گل حمید استیلی و در ادامه ضد حمله مهدوی‌کیا شیرازه این تیم را به هم ریخت. در آن دوره بازی رنگ و بوی سیاسی گرفته بود و ما همه تلاشمان را گذاشته بودیم که بازی را ببریم. الان هم بازی حیثیتی است. درست است که می‌گویند بازی را حساس نکنید اما همیشه قبل از داربی تهران هم این حرف را می‌زنند و کسی توجهی به آن نمی‌کند. ما در این دیدار علاوه بر مسائل سیاسی و حیثیتی به سه امتیاز فکر می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر باهوش باشیم می‌توانیم سه امتیاز را از این تیم بگیریم. ایران هم تیم جوان و با تجربه‌ای است. فکر می‌کنم می‌توانیم از پس بازی با آمریکا بر بیاییم. باید خیلی باهوش بازی کنیم.

این کارشناس فوتبال درباره شانس ایران برای موفقیت در این جام توضیح داد: اگر تدارکات خوبی داشته باشیم و برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم، می‌توانیم موفق شویم. در حال حاضر با نگاه به ادوار گذشته جام‌های جهانی، ما در گروه خوبی قرار گرفته ایم. باید تیم‌مان را برای هشت ماه بعد آماده کنیم. باید خوش شانس باشیم که بازیکنان‌مان مصدوم نشوند و در بهترین شرایط خود حضور داشته باشند. موفقیت در جام جهانی به شانس هم بستگی دارد.

فلاحت‌زاده درباره گمانه‌زنی‌ها درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ اظهار کرد: در فوتبال ایران هر چیزی ممکن است. ایویچ این همه زحمت کشید و تیم را به جام جهانی برد. نفراتش را انتخاب کرد و یک بازی را به آ.اس رم واگذار کرد و شبانه او را برداشتند و جلال طالبی را آوردند که قبل از آن جایی نبود. ایویچ گریه می‌کرد. تیمسار نوآموز و صفایی فراهانی که خدا از آن‌ها نگذرد، پشت آن برنامه بودند. طالبی جزییات مربیگری را هم نمی‌دانست و تیم را به هم ریخته بود. او بازیکنان را هم نمی‌شناخت. اگر ایویچ سرمربی ایران بود، می‌توانستیم از دور گروهی صعود کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اسکوچیچ گفت: هر چیزی امکان دارد. الان ماجدی یک مدیر به روز و خوب است که به تمام مسائل توجه دارد. اگر بتوانیم یک مربی بهتر و با دانش‌تر بیاوریم که اسکوچیچ دستیار او شود، هیچ اشکالی ندارد. در ایران هم مربیان خوبی داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا