در هفتمین همایش کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان خاتم، مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد.

به گزارش یزدفردارئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: یکی از بزرگترین اقدامات در راستای آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد جلسات متعددی است که توسط شورا‌های حل اختلاف و کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان برگزار می‌شود که نتیجه آن آزادی ۴۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد بدون هیچگونه پرداخت مبلغی و تنها با اصلاح ذات البین و مشاوره در سال گذشته است.

محمدرضا حداد افزود: در سال گذشته تعداد ۱۹۰ محکوم مال از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند که بدهی این مددجویان مبلغ ۷۵۰ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: مبلغ ۵۸۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۹۰ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تأکید کرد که بیشترین تعداد زندانیان آزاد شده در سال جاری مربوط به محکومین مالی ناشی از صدور چک بود.

حداد به تفکیک جرائم زندانیان غیرعمد آزاد شده پرداخت و گفت: ۱۳۳ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۱ مددجو محکوم نفقه، ۱۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۲ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، ۶ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا