یزدفردا: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد: آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی به صورت جداگانه و تخصصی پیگیری شود.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام حیدری در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: متاسفانه همه تخصص‌های بخش صنایع دستی شامل آموزش، تولید و عرضه دست یک گروه قرار گرفته است در حالی که هر یک از این عرصه‌ها یک تخصص جداگانه به حساب می‌آید.

وی، با تاکید بر اینکه در ارتباط با مشاغل خانگی هم این اشتباه صورت گرفته اذعان داشت: آن کسی که در حوزه تولید تخصص دارد لزوما هنر آموزش یا عرضه را ندارد و به همین دلیل هم در مرحله آخر کار خود با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ما نیاز به یک شبکه در این عرصه داریم خاطرنشان ساخت: هنر ما این است که هر کدام یک از این بخش‌ها را در حوزه اختصاصی خود به صورت ویژه وارد کنیم.

حجت الاسلام حیدری گفت: هر کسی که در این حوزه متولی است باید پای کار بیاید و به صورت تخصصی این موارد را در حوزه اختصاصی خود پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این شبکه به صورت ویژه نیاز به ترمیم دارد و با آسیب شناسی دقیق نقاط ضعف در هر حوزه را باید برطرف کرد خاطرنشان ساخت: نکته بعدی در ارتباط با حمایت‌هایی است که بخش‌های مختلف می‌توانند انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان داشت: نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و شورای شهر، صدا و سیما، میراث و بخش‌های دیگر ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند در حوزه تبلیغات صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه درخواست‌های صنف صنایع دستی به کمیسیون گردشگری شورا ارائه شود تا از طریق این کمیسیون به عنوان مطالبه مطرح شود، گفت: در حوزه پیوست فرهنگی باید توجه داشته باشیم که این موضوع بسیار عمیق و گسترده است و اگر بخواهیم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم این است که باید در حوزه‌های مختلف به آن توجه کنیم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا