در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مراسم احیای شب قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) در بیش از 50 مسجد شهرستان بهاباد وبخش ها وروستاها بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

استاد حوزه ودانشگاه ویکی ازکارشناسان مذهبی در مراسم شب بیست ویکم ماه رمضان که با حضورمسئولان واقشار مختلف مردم عزاداردر بقعه ملا عبدالله بهابادی برگزارشد در سخنانی  با تسلیت سالروز شهادت مو.لی الموحدین حضرت علی (ع) وشبهای قدراظهارداشت: امام علی (ع) از نظر اخلاق فردی و اجتماعی نمونه بود که می‌تواند الگوی عملی جامعه امروز باشد. آن حضرت در عمر با برکت و حیات طیبه خود با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها، همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

حجت الاسلام شیخ عباس خدادادی با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، بیان کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: بهترین کار در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر توبه است و توبه واقعی و نصوح سبب می‌شود تا انسان زمینه دریافت برکات را در خود ایجاد کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد : به هر میزان که ما ولایت امام علی(ع) و حضرات معصومین(ع) را بشناسیم و در شیعه و محب بودن خود نسبت به اهل بیت(ع) استوار و ثابت قدم باشیم، به همان میزان در مسیر سعادت و عاقبت بخیری دنیا و آخرت قرار گرفته ایم و راهی جز این بی شک بیراهه است.

وی در پایان با اشاره به مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) در دوران ۲۵ سال، دوره ۵ ساله حکومت ظاهری ایشان را هم‌چون شهابی زودگذر در پهنه آسمان توصیف کرد و افزود: متأسفانه مردم از مدیریت این انسان کامل محروم شدند و تا کنون شاهد تفرقه جامعه اسلامی بوده‌ایم.

مراسم عزاداری و گذاشتن قرآن برسر ازدیگربرنامه های این مراسم .










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا