به گزارش یزدفردا

کلاهبرداری به شیوه فروش دستگاه خودپرداز

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی که با درج آگهی دروغین با عنوان فروش دستگاه ATM در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پی ‏شکايت يکی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش دستگاه خودپرداز در ‏سايت‌ ديوار و کلاهبرداری از وی با اين شيوه، موضوع به‌ صورت ويژه در دستور کار کارشناسان ‏پليس فتا استان قرار گرفت.‏

وی افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده مقدماتی تشکيل‌ شده و بررسی های اوليه نشان از آن ‏داشت که فرد کلاهبردار با درج آگهی دروغين و کسب اعتماد شاکی اقدام به اخذ بيعانه به مبلغ 500 ميليون ريال کرده و پس از آن ديگر جوابگو نبوده است.‏

اين مقام مسئول گفت: با بررسی های فنی و شيوه شگردهای خاص پليسی متهم در يکی از استان‌های شمال کشور مورد شناسايی قرار گرفت و پرونده جهت سير مراحل قانونی و دستگيری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

رئيس پليس فتا استان يزد با اشاره به اينکه کاربران هرگز فريب اين‌گونه آگهی ها را نخورند و تا زمان رؤيت و يا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ يا مبالغی را واريز نکنند، گفت: شهروندان در خصوص خريد از سايت‌های خريد و فروش دقت کافی داشته باشند و به‌ هيچ‌ عنوان به اين‌ گونه آگهی ها اعتماد نکنند.

سرهنگ ابوطالبی تصريح کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رايانه‌ای می توانند با شماره تماس 096380 و يا با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی درخواست خود را ثبت نمايند.

کشف 31 کیلو تریاک در ایستگاه شهید مدنی

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 31 کیلو گرم تریاک از یک دستگاه کامیون در ایستگاه بازرسی شهید مدنی خبر داد.

سرهنگ منوچهر نصیری در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری از پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ مبنی بر انتقال محموله ای از مواد مخدر توسط 2 نفز ازسوداگران مرگ، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی مهریز قرار گرفت.

سرهنگ نصیری افزود: ماموران با انجام تحقیقات تکمیلی و اطمینان از صحت موضوع، بلافاصله وارد عمل شده و متهمان را سوار بر یک دستگاه خودرو کامیون در حوالی ایستگاه بازرسی مشاهده و پس از توقف خودرو، راننده و سرنشین آن را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو، 31 کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در قسمت های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

دستگیری 19 سارق و کشف 13 فقره سرقت در ابرکوه

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از دستگیری 19 سارق با کشف 13 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدحسن حسينی با اعلام جزئيات اين خبر گفت: دراجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و تلاش مضاعف مامورين و در راستای پیشگیری از سرقت، بلافاصله با اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعی موضوع کشف سرقت ها با جديت در دستور کار ماموران پليس شهرستان ابرکوه قرار گرفت.

وی با اشاره به اينکه ماموران با انجام يکسری اقدامات فنی و پليسی موفق به شناسايی محل اختفای سارقان شدند افزود: ماموران پليس شهرستان با هماهنگی قضائی طی چندين عمليات غافلگيرانه متهمان را در مخفيگاه خود دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه اظهار داشت: متهمان دستگير و درتحقيقات به عمل آمده به سرقت از اماکن خصوصی، موتورسيکلت، احشام، محصولات باغی اعتراف کردند.

اين مقام انتظامی ادامه داد: در اجرای اين طرح و با تلاش ماموران 19 سارق دستگير و در تحقيقات به عمل آمده به 13 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ حسینی در پايان با تاکيد بر اينکه پليس به هيچ عنوان اجازه نمی دهد تا امنيت و آسايش افراد جامعه به خطر بيافتد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اينگونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق پل ارتباطی 110 به پليس اطلاع دهند.

توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی میبد در ایستگاه پایانی

فرمانده انتظامی شهرستان میبد از دستگیری 2 توزیع کننده مواد مخدر صنعتی و کشف انواع مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ محمد حسين نبی پور فرمانده انتظامی شهرستان ميبد گفت: روز گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در تحقيقاتی از فعاليت 2 توزيع کننده حرفه ای مواد مخدر صنعتی و سابقه دار در اين شهرستان با خبر شده و اقدامات لازم را برای دستگيری اين سوداگران مرگ آغاز کردند.

وی با اشاره به شناسايی محل فعاليت آنها در ادامه تحقيقات پليس، افزود: متهمان در عملياتی غافلگيرانه از سوی پليس دستگير و در بازرسی از مخفيگاه آنها 200 گرم هروئين و مقاديری شيشه و آلات و ادوات مصرف و توزين مواد مخدر کشف شد.

اين مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی و بلافاصله روانه زندان شدند.

سرهنگ نبی پور در پايان از مشارکت فراگير شهروندان با پليس در راستای مبارزه هدفمند با پديده شوم مواد مخدر و سوداگران مرگ قدردانی و اظهار اميدواری كرد که با تعامل هرچه بيشتر آنان با پليس در انجام موفقيت آميز مأموريت های مختلف، شاهد شكوفايی روز افزون ارتقاء امنيت اجتماعی جامعه باشيم.

دستگیری سارق قطعات و محتویات داخل خودرو در اشکذر

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر از دستگیری سارق قطعات داخل خودرو با 20 فقره در شهر اشکذر خبر داد.

سرهنگ مهدی گل محمدی درباره اين خبر اظهار داشت: در پی دريافت خبرهايی مبنی بر سرقت از قطعات و محتويات داخل خودرو در سطح شهر اشکذر، بررسی موضوع در دستور كار مأموران پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پليس آگاهی شهرستان با بررسی نحوه وقوع سرقت ها و همچنين با کار گسترده اطلاعاتی، يک متهم سابقه دار را شناسايی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در يک عمليات ضربتی و غافلگيرانه او را در مخفيگاهش دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر گفت: سارق در بازجويی های انجام شده به 20 فقره سرقت قطعات، محتويات داخل خودرو و منزل شهروندان در شهر اشکذر اعتراف و پس از تکميل پرونده و معرفی يه مراجع قضائی تحویل شد.

توقیف تانکر حامل 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق که در یک کامیون کشنده تانکردار بارگیری شده بود، خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد گفت: در تداوم امر مبارزه با قاچاق سوخت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مستقر در محور مهریز - کرمان یک دستگاه تریلر نفتکش مظنون به حمل سوخت قاچاق را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو که از استان اصفهان به مقصد استان های جنوب شرقی در حرکت بود، 30 هزار لیتر نفت گاز قاچاق کشف شد.

سردار بهدانی فرد ادامه داد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از 8 میلیارد و 340 میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مراجع قانونی، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص سوخت قاچاق را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پليس اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا