یزدفردا: معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از بهره‌برداری یک اقامتگاه بوم گردی در شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمد میرشمسی گفت: اقامتگاه بوم گردی تفت با حضور جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: اقامتگاه بوم گردی نقلی، توسط بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شده است.

میرشمسی عنوان کرد: این اقامتگاه در فضایی به مساحت ۱۶۰ مترمربع تجهیز شده و دارای ۳ اتاق و ۱۰ تخت است که با راه‌اندازی آن برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجادشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در مراسم بهره‌برداری این بوم گردی گفت: در شرایط کنونی تأمین زیرساخت برای توسعه گردشگری اهمیت دارد، اما آنچه باعث جذب گردشگر و توسعه و رونق گردشگری می‌شود توسعه فکر و اندیشه نو در این حوزه است.

آخوندی ادامه داد: تنوع‌بخشی گردشگری در شهرستان تفت باید دنبال شود و از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در راستای رونق گردشگری استفاده شود.

او رویداد محوری را در جذب گردشگر بااهمیت دانست و افزود: برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها می‌تواند در راستای جذب گردشگر نقش مهمی ایفا کند.

آخوندی با اشاره به تهیه تقویم گردشگری در استان، اظهار داشت: رویداد‌ها و جشنواره‌های شهرستان تفت نیز در این تقویم گنجانده خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری باید بر روی مقوله تجربه محوری برنامه‌ریزی شود، زیرا گردشگران علاقه‌مند هستند با حضور در بوم گردی‌ها و مراکز اقامتی تجربه‌های متفاوت و جدیدی را کسب نمایند و با سبک‌های زندگی متفاوت آشنا شوند.

او در خصوص احیای صنایع‌دستی گفت: احیای صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه فروش صنایع‌دستی می‌تواند باعث رونق شهرستان تفت در این حوزه شود.

آخوندی از میراث ناملموس فرهنگی نیز برای توسعه رونق گردشگری در شهرستان یادکرد و از مسئولان شهرستان خواست برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا