یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و ایجاد زمینه‌های ارتباط با اقشار فرهیخته و تأثیر گذار اجتماعی، اولین جشنواره شعر طنز قوه قضاییه در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری در نشست با هنرمندان و شاعران طنز پرداز استان یزد، اظهار داشت: مردمی کردن و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه یکی از راهبرد‌های اصلی در سند تحول قوه قضاییه است که بر مبنای آن باید زمینه ارتباط بیشتر قوه قضاییه با اقشار تأثیر گذار جامعه ایجاد شود.

وی، شناخت از سختی‌های کار قضایی و ایجاد دیدی واقع بینانه از تلاش‌های قوه قضاییه را از اهداف جشنواره شعر طنز قوه قضاییه ذکر کرد و افزود: استفاده از ظرافت، دقت و نگاه خاص شعرا و هنرمندان برای اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت دار با هدف ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود.

وی، تصریح کرد: موضوع‌های بسیاری در قوه قضاییه است که می‌تواند پایه و اساس شعر اجتماعی و دغدغه‌مند شعرا و هنرمندان قرار گیرد و اثری خلق شود که مانا و اثر گذار واقع شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حرکت بر اساس سلایق جامعه را یک اقدام هوشمندانه دانست و ابراز داشت: وقتی در سند تحول قوه قضاییه بر ایجاد ارتباط با اقشار تأثیر گذار اجتماعی تأکید می‌شود، یعنی بتوان از قالب طنزی که امروز مورد استقبال جامعه است نیز بهره گرفت و فرهنگ قانون مداری را به فرهنگ غالب تبدیل کرد.

وی به میزان زیاد پرونده‌های توهین، تهدید و افترا در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: ورود پرونده‌های زیاد با موضوع توهین، تهدید و افترا نشان از کاهش صبر و آستانه تحمل مردم حکایت دارد که می‌توان آن را در قالب‌های عامه پسند به جامعه گوشزد کرد.
دهشیری، جشنواره شعر طنز را زمینه‌ای برای شناخت بهتر قوه قضاییه و جرائم و آسیب‌های مبتلابه جامعه ذکر کرد.

وی با بیان اینکه، هنر ودیعه‌ای الهی در نهاد هنرمند است، اظهار داشت: باید از این ودیعه‌ی الهی برای مردم بهره گرفت و اثری را ولو در زبان شعر و قالب طنز خلق کرد که به برای مردم بوده و اثرش آگاهی بخشی برای آحاد جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تلاش مجموعه روابط عمومی دادگستری را برای برگزاری این جشنواره قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی و تعامل حوزه هنری و کمک‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری می‌تواند زمینه ساز برگزاری یک جشنواره فاخر با جمع آوری آثار بسیار خوب شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا