مدیرعامل شهداب یزد گفت: تیم شهداب به دنبال قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های آسیا و حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان است تا شاید بتوانیم عنوان سومی پیکان را در این مسابقات تکرار کنیم.

به گزارش یزدفردا: امیر شرافت در مورد روند رو به رشد تیم والیبال شهداب یزد در لیگ برتر اظهار داشت: ما فصل 1400 را با کادر فنی سال 1399 آغاز کردیم اما با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام دادند، عنان کار از دستشان خارج شد و ما صلاح را در تغییر و تحول کادر فنی دیدیم. از میان گزینه‌های موجود، علی طلوع‌کیان انتخاب شد تا تیم را از بن بست خارج کند. این در حالی بود که تیم شهداب از نظر بازیکن، جزو 3 تیم برتر لیگ بود. حضور محمود افشاردوست در کنار تیم به عنوان مشاور و شوک فنی و روحی که به تیم داده شد به قهرمانی در لیگ انجامید.

مدیر عامل شهداب یزد ادامه داد: قهرمانی تاریخی یک تیم یزدی در لیگ برتر، شور و شعف خاصی در بین مردم ایجاد کرد و مسئولان استانی نیز از ما حمایت معنوی بیشتری می‌کنند. پس از قهرمانی در لیگ به دنبال موفقیت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در تهران هستیم و نیم نگاهی هم مسابقات باشگاه‌های جهان داریم.

شرافت در مورد حضور بازیکنان شاخص خارجی در تیم شهداب برای شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا گفت: برنامه‌ای برای استفاده از بازیکنان خارجی نداشتیم چون به اعتقاد ما قهرمانی در لیگ، سخت‌تر از آسیاست ولی با توجه به حضور پیکان و نماینده ژاپن در این مسابقات و عدم امکان استفاده از ملی‌پوشان، تصمیم به استخدام بازیکنان خارجی گرفتیم. جذب ستاره‌های نامدار توسط پیکان نیز مزید بر علت شد تا در حد وسع و توان از مهره‌های خارجی بهره ببریم.

وی در مورد دستمزد این بازیکنان خارجی تصریح کرد:‌ مبلغ قرارداد آنها برای یک فصل، بسیار سنگین است اما برای یک مقطع کوتاه 10 روزه مثل مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، می‌توان با 10 تا 15 و حداکثر 20 هزار دلار با آنها به توافق رسید.

مدیر عامل شهداب یزد در مورد آماده‌سازی تیم برای فصل آینده لیگ برتر گفت:‌ 70 درصد شاکله تیم را حفظ خواهیم کرد و در مورد بقیه موارد پس از مسابقات باشگاه‌های آسیا تصمیم می‌گیریم. قرارداد کادر فنی نیز در پایان این مسابقات به پایان می‌رسد ولی هر دو طرف مایل به ادامه همکاری هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: تیم شهداب به دنبال قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های آسیا و حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان است تا شاید بتوانیم عنوان سومی پیکان را در این مسابقات تکرار کنیم.

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. گروه‌بندی مرحله مقدماتی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A : ایران (پیکان)،  تایلند (ناخون راتچاسیمای)، عراق (گاز جنوبی) و ژاپن (سانتوری سانبردز)
گروه B : ایران (مقاومت شهداب یزد)، قطر (الریان)، قزاقستان (تاراز) و عراق (اربیل)

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا