یزدفردا: رئیس کل دادگستری یزد: سرمایه گذاران خیرمند یزدی در صورت ایجاد اشتغال برای زندانیان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری در دیدار با رضا مقبلی قرائی مدیرکل جدید اداره زندان‌های یزد با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان گفت: استفاده قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه زندان باید محلی برای اصلاح و تربیت افراد باشد، افزود: بنا به فرموده امام راحل، زندان باید مدرسه آموزش و تربیت اخلاق اسلامی باشد و زندانیان می‌توانند با اصلاح در محیط زندان به زندگی شرافتمندانه بازگشته و افرادی مفیدی در جامعه باشند.

دهشیری به نقش عوامل اقتصادی در بازگشت مجدد مددجویان به زندان تأکید کرد و اظهار داشت: بهترین بستر برای اصلاح و تربیت زندانیان بحث مربوط به حرفه آموزی و اشتغال زندانیان است چرا که ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در اصلاح و اجتماع پذیری و سازگاری اجتماعی زندانیان و عدم بازگشت مجدد آن‌ها به زندان است.

وی با دعوت از صنعتگران برای ایجاد اشتغال برای زندانیان تصریح کرد: بر طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس برای اولین بار مصوب کردند در راستای ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس کل دادگستری یزد ادامه داد: با توجه به سیاست‌های تشویقی موجود در راستای اشتغال بیش از پیش زندانیان باید از ظرفیت روحیه خیری و وجود صنعتگران متعدد در استان بهره برد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد هم گفت: زندانیان در دوره محکومیت خود دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند. فرد مجرم، امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند باید متنبه شود و با شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، زمینه بازگشت سالم به جامعه را فراهم کند.

مقبلی، استفاده از پابند الکترونیک، انجام خدمات عمومی رایگان و پرداخت جزای نقدی جایگزین حبس را از جمله راهکار‌های موثر برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و کاستن از تبعات منفی مجازات زندان دانست.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا