نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی : آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی تقریبا رایگان است.

نماینده  مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی : آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی تقریبا رایگان است.

به گزارش روابط عمومی : دکتر محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه جمع علمی کاربردی استان یزد با دکتر جعفری رئیس  این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر جوکار در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:  در دوره بعد از انقلاب رشد دانشگاه ها و توسعه علمی کشور  و به تبع آن استان یزد بسیار درخشان بوده، چنانچه مقام معظم رهبری از یزد بعنوان دارالعلم یاد کرده اند.

وی در ادامه گفت :البته رشد دانشگاه ها و توسعه علمی و ارائه رشته های نظری به تنهایی کافی نیست و هم اکنون ما در دروه ای قرار داریم که باید فارغ التحصیلانی را وارد جامعه و بازار کار کنیم که کارایی و مهارت لازم را داشته باشند .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از از موارد مهمی که باید در دانشگاه ها با آن توجه شود ارائه رشته های مهارتی و توجه آن به نیاز بازار کار است که این موضوع در دانشگاه علمی کاربردی به وضوح دیده میشود. این دانشگاه توانسته با برقراری ارتباط موثر با صنعت  نقش دانشگاه علمی کاربردی استان یزد را در سند توسعه استان یزد پررنگ کند.

وی تصریح کرد: توسعه استان یزد باید حول محور مهارت افزایی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد و در دانشگاه علمی کاربردی با توجه به هدفی که دارد، فارغ التحصلان توانمند و دارای مهارت را روانه بازار کار می کند این یعنی نقش دانشگاه علمی کاربردی در تولید نیروی انسانی ماهر در استان یزد بسیار موثر است .

  دکتر جوکار با اشاره به نام گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی توانسته با تاسیس مراکز رشد و نوآوری در جوار صنعت ،ارتباط خوبی با تولید برقرار کند باید برای موضوع شعار سال هم اقدامات موثری انجام دهد و ما نیز بعنوان نماینده مجلس آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه در این زمینه اعلام میکنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به میزان شهریه دریافتی دانشگاه علمی کاربردی از دانشجو ، آموزش در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های که شهریه دریافت می کنند تقریبا رایگان است و این موضوع بسیار مهمی است

دکتر عباسعلی جعفری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد نیز در ابتدایی این دیدار ضمن خوش آمد گویی به دکتر جوکار، با معرفی اجمالی دانشگاه علمی کاربردی گفت: هدف از تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم آوردن  زمینه توانمند سازی فارغ التحصیلان است سمت و سوی دانشگاه‌های علمی کاربردی ارزش­گذاری به مهارت است و به‌جای مدرک‌گرایی، مهارت را در جامعه ترویج می‌دهد. بطوری که  دانشجویان این دانشگاه به واسطه آموزش‌های مهارتی پس از فارغ التحصیل شدن یک کار آفرین خواهند بود.

وی در ادامه تصریح کرد: شغل محوری را رسالت رشته‌های دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی دانست و بیان کرد: بر حسب نیاز دستگاه‌ها دانشجو جذب می‌کنیم همچنین مهارت را به دانشجویان آموزش می‌دهیم که بتوانند به عنوان یک کارآفرین وارد بازار کار شود.
 وی افزود دانشگاه علمی کاربردی استان یزد در حال حاضر با بیش از 3000 دانشجو و با 9 مرکز فعال در سطح استان  مشغول فعالیت است

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا