احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد صبح امروز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: سه ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی هنری و رسانه ای کشور است.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: سه ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی هنری و رسانه ای کشور است.

وی افزود: خط مشی، برنامه و رویکردهای اداره کل استان ها برای اولین بار در حکم مدیران کل در 11 بند نگاشته شده است و همین ها مبنای سیاست گذاری ها و فعالیت های ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در عرصه هدایتی، تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی با عنوان جایگاه تاثیرگذار و نقش آفرینی در جامعه است که در دولت سیزدهم جلسات افزایش کمی به سمت ارتقای کیفی داشته تا شاهد نقش آفرینی آن باشیم.

عابدی ادامه داد: رعایت اولویت های محتوایی به عنوان مبنای هدایتی ما در این اداره کل است و قرار است طبق مبانی انقلاب اسلامی از ارزش ها و محتوایی حمایت کنیم که نتیجه آن رشد معنوی و فرهنگی و فضائل اخلاقی در جامعه باشد که موضوع بسیار مهم ما در این زمینه خانواده و جمعیت است.

وی گفت: جشنواره ها قرار است هدفمند و محتوا محور انجام شود و در عرصه محتوا قائلیم که باید با جهت دهی مبانی انقلاب اسلامی و اولویت های فرهنگی و اجتماعی این برنامه ها اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: هم افزایی دستگاه های فرهنگی به عنوان اولویت دیگر ما است که ضمن استقلال باید در سیاست گذاری بدون موازی کاری و تعارض فعالیت های خود را انجام دهند.

عابدی ادامه داد: تقویت عناصر جبهه فرهنگی را در عرصه حمایت در دستور کار خود قرار داده ایم و سعی داریم عناصر مومن و معتقد به انقلاب اسلامی را تقویت و حمایت کنیم.

وی افزود: تقویت حلقه های میانی عرصه فرهنگ و هنر به عنوان اولویت های دیگر ما است که سعی می شود دولت ها متصدی نباشند و مردم را در مدیریت عرصه های فرهنگی و هنری تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در عرصه نظارتی یکی از شئون مهم است که در مراحل صدور مجوز و پس از آن و همچنین روال معمول اتفاقات مورد توجه قرار می گیرد.

عابدی ادامه داد: اختتامیه نخستین جشواره کالاها و محصولات فرهنگی، تقویت جلسات شورای اطلاع رسانی، برگزاری رویدادهای ویژه معلمان، نشست اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار، اجرای زنده موسیقی از جمله برنامه های انجام شده ما در دوره مدیریت جدید است.


وی گفت: یکی از رویدادهای هنری استان اجرای زنده موسیقی بود که سه کنسرت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: کنسرت علیرضا قربانی به عنوان خواننده سنتی کشور به بیش از هشت سانس رسید و به یک رویداد هنری تبدیل شد و مردم استقبال خوبی کردند.

عابدی بیان کرد: ما از حضور هنرمندانی مانند علیرضا قربانی استقبال می کنیم و آمادگی داریم که امثال این اجرا را در استان ادامه دهیم.


وی گفت: چاپ کتاب های ویژه صحیفه سجادیه، پیگیری ساخت مقبره مرحوم آذریزدی از جمله برنامه های دیگر ما در این زمینه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به پروژه های عمرانی و فرهنگی این اداره کل بیان کرد: تالار مرکزی یزد، مجتمع امام علی (ع)، مجتمع فرهنگی هنری بافق، مجتمع فرهنگی هنری مروست از جمله پروژه های این اداره کل است که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

وی افزود: در برنامه های قرآنی نیز رویکرد ویژه ای داریم که معتقدیم بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی را با تقویت نگاه قرآنی می توانیم کاهش دهیم.


عکاس: مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا