کاروان دو امدادی جاده ولایت که هر سال مسیر بیش از ۲هزارکیلومتری حرکت امام رضا (ع) در ایران از شلمچه تا مشهد مقدس را طی می‌کند، وارد شهرستان بهاباد شد و مورداستقبال امام جمعه، فرماندارومسئولان قرارگرفت .

سرپرست یازدهمین کاروان  دو امداد ی جاده ولایت روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران دربهاباد اظهارداشت : کاروان دو امدادی جاده ولایت حرکت خود را از محل ورود امام رضا (ع) در شلمچه آغاز کرده است و این کاروان مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران را تا مشهد مقدس با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسافت طی خواهد کرد.

محمد علی بزرگ با بیان اینکه شروع حرکت کاروان از نهم خردادماه بود و شب میلاد امام رضا (ع) به صحن رضوی خواهند رسید گفت: هدف از دو امدادی جاده ولایت استفاده از ابزار ورزش برای پیام رسانی در حوزه سیره رضوی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عیادت از بیماران و سرکشی از خانواده‌های شهدا در مسیر توسط اعضای کاراون انجام خواهد شد افزود: اعضای کاروان 22 نفر هستند  واز 35 شهر وآبادی درطول این مسیر عبورمیکنند و امیدواریم بتوانیم دعا گوی همه در حرم مطهر رضوی باشیم.

سرپرست کاروان جاده ولایت با اشاره به اینکه این کار بعد از وقفه ۲ساله کرونا وارد یازدهمین سال خود می‌شود گفت: حرکت کاروان نقطه عطفی بین مردم برای ترویج فرهنگ رضوی و تمدن اسلامی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهاباد نیز گفت:اعضای کاروان در بدو ورود به این شهرستان  مورد استقبال مسئولان و اقشار مختلف مردم قرار گرفتند ومقابل مسجد جامع بهاباد تجمع کردند .

حمید فاضلی پورافزود: دوندگان جاده ولایت به منظورارج ‌نهادن به ورود امام رضا (ع) به ایران، هر ساله از شلمچه به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند.

وی گفت:کاروان جاده ولایت حرکت خود را از شلمچه آغاز کرده و با طی کردن مسیر آبادان، اهواز، رامهرمز، بهبهان، کهگیلویه و بویراحمد، اقلید استان فارس و یزد در سالروز تولد امام رضا علیه السلام وارد استان خراسان رضوی می‌شوند.

وی ابراز کرد: دوندگان مسیر جاده ولایت این مسیر را با اخلاص طی می‌کنند تا پیام شهدا را که همان پیام اسلام ناب علوی و رضوی است در طول این مسیر بازگو کنند.

فاضلی پور اظهارکرد: شهرستان بهاباد افتخار این را دارد که در مسیر قدمگاه امام رضا (ع) قرار دارد و در طی سال‌ها میزبان ورزشکاران در پیاده‌روی جاده ولایت باشد.

این کاروان صبح امروز وارد بهاباد شدند و حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی  ؛ امام جمعه در مراسم استقبال، ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد به اعضای کاروان جاده ولایت و تبریک دهه کرامت با ذکر حدیثی از امام رضا (ع) که می‌فرمایند «بعد از واجبات بهترین کار شاد کردن دل مومنان است» از نشاط و سرزندگی که با این حرکت و برنامه فرهنگی و ورزشی و گذر از شهر‌های مختلف توسط این کاروان در مردم و مسئولین ایجاد خواهد شد تشکر و سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا