در نشستی با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاونین فرمانداری، جمعی از مسئولان و اهالی شهرک بهاران تفت مسائل و مشکلات این شهرک بررسی شد.

در نشستی با حضور "محمد دهشیری" فرماندار، "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی،"محمدکاظم خانی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، جمعی از مسئولان و اهالی شهرک بهاران مسائل و مشکلات این شهرک بررسی و تصمیماتی در راستای رفع آن اتخاذ شد.

در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید اهالی این شهرک به بیان مشکلات خود ازجمله افت فشار آب، وضعیت نامناسب اینترنت همراه، عدم اتصال برخی منازل به شبکه فاضلاب، تعطیلی نانوایی‌ها، نبود وسایل بازی در پارک شهر، آسفالت معابر و پاک‌سازی و بهسازی رودخانه مجاور شهرک پرداختند و پیگیری مسئولان برای رفع آن را خواستار شدند.

"محمد دهشیری" در این نشست بیان داشت: در تلاش هستیم با برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات مناطق مختلف شهری و روستایی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، تصمیماتی برای رفع مشکلات و درخواست‌های مردم اتخاذ نماییم و در بازه زمانی کوتاه این نشست را مجدد تکرار نموده تا روند پیشرفت مصوبات را ارزیابی نماییم.

فرماندار شهرستان تفت پیرامون مسائل و مشکلات مطرح‌شده توسط مردم در زمینه تأمین آب آشامیدنی و آرد نانوایی‌ها گفت: با توجه به حضور جمعیت شناور در شهرستان، مسئولان استان به این نتیجه رسیده‌اند که سرانه خدمات در شهرستان با جمعیت ثابت آن‌هم خوانی ندارد و باید در ارائه خدمات، جمعیت شناور را هم لحاظ کنند.

وی ادامه داد: در زمینه فعالیت نانوایی‌ها با تأمین آرد موردنیاز وضعیت رو به بهبود است و گزارش‌های مردمی کمتری پیرامون تعطیلی غیرمجاز نانوایی‌ها دریافت شده و به‌زودی چند نانوایی در سطح شهرستان ساعت بیشتری به پخت نان اقدام خواهند نمود و در زمینه تأمین آب شرب و بهداشت هم برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و تاکنون در شهر تفت با چالش روبرو نبوده‌ایم.

دهشیری افزود: در راستای جلوگیری از قطع آب مردم؛ مشترکان پرمصرف در سه دسته عمومی، دولتی و خانگی در حال شناسایی هستند و بعد از بررسی کارشناسی دلیل مصرف زیاد؛ با مشترکان پرمصرف برخورد و قطع آب آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار تفت تصریح نمود: در چند روز گذشته قطعی آب دریکی از مناطق تفت به دلیل اجرای پروژه عمرانی نارضایتی مردمی را به دنبال داشت که در این راستا کلیه دستگاه‌های خدمات رسان موظف شده‌اند تا فعالیت‌های عمرانی و تعمیرات خود را خارج از زمان اوج مصرف انجام داده و بازه زمانی قطعی را اطلاع‌رسانی کنند.

دهشیری درباره وضعیت سرویس‌دهی مسافران از تفت به یزد و بالعکس هم افزود: تبدیل‌شدن اتوبوس‌ها به ون یک اقدام ارادی نبود بلکه مناقصه‌ای برگزارشده و پیمان‌کار قبلی شرکت نکرد و پیمان‌کاری که هزینه کمتری را درخواست کرده بود برنده شد و برای خدمات‌دهی بهتر از این پیمانکار درخواست شده تا افزایش وسیله نقلیه ازجمله اضافه نمودن یک اتوبوس را برای خدمات‌دهی بهتر در دستور کار قرار دهد.

 

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا