همزمان با هیجدهم ذی الحجه به مناسبت عید غدیرخم روز دوشنبه کاروان‌ پیاده شادی غدیر با حضور انبوه عاشقان امامت و ولایت از مزار شهدای گمنام بهاباد تا مسجد جامع این شهر در خیابان ها به حرکت درآمد .

رییس تبلیغات اسلامی بهاباد در حاشیه حرکت این کاروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام غدیر برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلاف، تقویت وحدت ،همگرایی و انسجام در جامعه است.

حجت الاسلام حسین حاتمی  گفت: غدیر مهمترین عید شیعیان است و باید آن را پاسداشت و کودکان را با آن آشنا کرد، به همین دلیل باید جشن غدیر بسیار باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: ما باید از معنویت این روز بهره مند شویم ، تلاش کرد که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار است را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.

رئیس تبلیغات اسلامی بهاباد  با بیان اینکه غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سندهای محکم هم از سوی علمای شیعه و اهل سنت تایید شد، افزود : غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست ؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امور نیازمندان، حفظ حریم خانواده، ناموس و آبروی مردم، ایثار در راه خدا و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

درحاشیه این مراسم مولودی خوانی و چوب بازی سنتی ازدیگربرنامه های این مراسم بود

 انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا