مراسم عزاداری رحلت جانسوز پیامبراکرم حضرت محمدبن عبدالله (ص) و شهادت حضرت امام‌حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن وولایت مدار این شهرستان درمساجد جامع و امام حسن مجتبی (ع) بهاباد برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی غلامرضائی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم درسخنانی ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت دومین اختر آسمان امامت وولایت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به بیان ویژگی های اخلاقی و سیره و روش حضرت محمد (ص) و بیان سجایای اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) اشاره و مطالب ارزشمندی را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق خوب و جاذبه های معنوی دو صفت از ویژگی های خوب پیامبر اسلامدرطول دوران زندگیشان بود افزود:

پیامبراکرم آنقدر خوش اخلاق وباروحیه خوش با افراد برخورد می کردند که به خلق العظیم معروف شدند .

این روحانی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع ) با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) مظلوم‌ترین شخصیت عالم است افزود : دامنه شخصیّت بی مانند سبط اکبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم امام حسن مجتبی علیه السلام آنقدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه های آن در تمام کتاب های حدیث، تراجم، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می خورد.

حجت الاسلام غلامرضائی با بیان اینکه یامبراسلام(ص) در قرآن به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفی شده پس لازم است که شخصیت ایشان بیشتر در جامعه مطرح شودافزود: حرکت در مسیر پیامبر منجر به حیات طیبه می شود و از خداوند می خواهیم که زندگی ما را زندگی حضرت محمد(ص) و خاندان او قرار دهد.

وی بیان داشت : تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی است. آن بزرگوار بازویی علمی، قضایی و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمؤمنان علیه السلام بوده است.

در این آیین ها تعدادی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای رحلت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روضه‌خوانی و عزاداری پرداختند .

انتهای پیام/

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا