یزدفردا: سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ مورد نمونه سل از افراد مشکوک گرفته شده که ۲ مورد آن مثبت بوده است.

به گزارش یزدفردا: دکتر مختاری در نشست شورای سلامت شهرستان مهریز گفت: سل یک بیماری عفونی واگیر است که توانایی ابتلای تمام اعضای بدن را دارد و بیشترین عضوی که در بدن مبتلا می‌شود ریه‌ها (شش ها) هستند.

وی سل ریوی را شایع‌ترین نوع سل عنوان کرد و افزود: در صورتی که سل اعضای دیگر بدن را به جز ریه‌ها درگیر کند به آن سل خارج ریوی گفته شده که تحت نام همان عضو درگیر نامیده می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز ادامه داد: در طول سال گذشته ۱۳ مورد نمونه گیری بیماری سل از افراد مشکوک به این بیماری گرفته شده که ۲ مورد آن مثبت بوده است.

مختاری بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ مورد نمونه سل از افراد مشکوک گرفته شده که ۲ مورد آن مثبت بوده و با توجه به اینکه ۷ ماه از سال گذشته، روند افزایشی است.

وی رعایت توصیه‌های بهداشتی را مهمترین راه پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و گفت: پوشاندن دهان هنگام عطسه و سرفه از مهمترین راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز خاطرنشان کرد: تشخیص و درمان بیماری سل در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت تحت پوشش این مرکز به صورت رایگان انجام می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا