یزدفردا: برنامه جدید «مامان پز» با اجرای رابعه مدنی مادربزرگ سینمای ایران راهی امواج رادیو صبا می‌شود.

به گزارش یزدفردا: «مامان پز» عنوان برنامه مستند جدیدی است که به جدول پخش پاییزی شبکه رادیویی صبا اضافه شده است.

این برنامه با محوریت آشپزی و تغذیه سالم طرز تهیه غذا‌های سنتی ایرانی را در فضای خاطره انگیز به مخاطبان ارائه می‌کند.

انسیه شمس‌اللهی تهیه‌کننده این برنامه گفت: هیچ مزه‌ای در دنیا، مزه دستپخت مامان آدم نمی‌شود. «مامان پز» برنامه‌ای مستند است، که با شعار با مزه‌های اصیل آشتی کنیم در قالب نمایش آشپزی نوه و مادربزرگ، روش تهیه غذا‌های سنتی ایرانی را به مخاطبان رادیو صبا آموزش می‌دهد.

او افزود: در این برنامه رابعه مدنی ضمن توضیح روش تهیه غذا‌های قدیم و جدید ایرانی به روایت داستان‌ها و خاطره گویی در فضای صمیمی می‌پردازد.

داستان‌ها و نصیحت‌هایی که در زمان پخت غذا‌ها برای شنوندگان روایت می‌شود به غذا‌ها مزه و طعم می‌دهد و آن‌ها را نزدیک مزه غذا‌های «مامان پز» می‌کند که در ذهن همه ما ماندگار شده است.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: در این برنامه من به عنوان نوه مادربزرگ لحظه به لحظه طبخ یک غذا ایرانی را برای مخاطبان گزارش می‌کنم و در خلال این برنامه نکات جالبی درباره رسم و رسوم آشپزی و پذیرایی، فرهنگ آشپزی و وسایل آشپزی از کتاب «مستطاب آشپزی» یا «از سیر تا پیاز» به مخاطبان ارائه می‌شود.

شمس اللهی گفت: کتاب «مستطاب آشپزی» یا از «سیر تا پیاز» نوشته نجف دریابندری مترجم ایرانی است که آن را با همراهی همسرش فهیمه راستکار، تالیف کرده است. این کتاب با زبان ساده و شیرین نویسنده، غذاپختن را به یک مشغله جذاب با پایانی خوش تبدیل می‌کند، بازخوانی آن نیز برای شنوندگان جالب و شنیدنی است.

تهیه کننده «مامان پز» در پایان عنوان کرد: این برنامه روز پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین دستور پخت کباب تابه‌ای با کته از زبان مامان رابعه را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

«مامان پز» روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی پخش می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا