یزدفردا: اهالی روستا‌های منطقه گودگینستان بافق از نداشتن برنامه مسئولان برای گارزسانی به روستاهایشان گلایه دارند.

به گزارش یزدفردا: به گفته مردم این منطقه، روستا‌های گودگینستان پائیز و زمستانی سرد را می‌گذرانند و انتقال گاز به این منطقه ضروری است.

اهالی گفتند: در حال حاضر مردم این منطقه با هیزم و کپسول گاز، پخت پز و گرمای خانه‌های خود را تامین می‌کنند.

آنان می‌گویند: برای تهیه کپسول گاز باید مسافت بیش از ۳۰ کیلومتر را تا شهر بهاباد یا کوهبنان طی کنند و گاهی اوقات نیز با دست خالی باید به روستا برگردند.

مردم روستا بیان داشتند: فاصله آخرین نقطه گاز رسانی تا منطقه آن‌ها حدود ۴ کیلومتر است و تأمین گاز این روستا‌ها باید انجام شود.

به گفته اهالی این منطقه، سال هاست که پیگیری کرده اند تا این مشکل حل شود، اما با همه این تلاش‌ها روستاهایشان در لیست گارزسانی به منطقه بیدان پنج نیست.

محمدعلی صمیمی فرماندار بافق نیز گفت: شهریور ماه امسال کلنگ گارزسانی به روستای بیدان پنج و چند روستای اطراف به زمین خورد.

او افزود: قرار شد تا سال آینده کوهستانی‌ترین مناطق سبزدشت بافق نیز گاز دار شود و بیش از ۲۰۰ انشعاب تامین شود.

فرماندار بافق بیان کرد: گازرسانی تا روستای رضوان این منطقه انجام می‌شود و پیگیری‌ها برای ادامه انتقال گاز به منطقه گودگسنیتان نیز در حال انجام است.

او گفت: برای انتقال گاز به این منطقه حدود ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است که در صورت تأمین، بیش از ۵۰ خانوار از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

منطقه گودگینستان بافق در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر بافق قرار دارد و شامل روستا‌های علی آباد، محمد آباد، عزیز آباد، حسین آباد و ده بالا است که جمعیتی بیش از ۱۵۰ نفر را برخی از فصول در خود جای دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا