یزدفردا: رئیس هیات تنیس استان یزد با اشاره به جایگاه مطلوب تنیس یزد در کشور، یکی از عمده مشکلات این رشته ورزشی در استان را کمبود مربی و البته نبود حامیان ورزشی با وجود میزبانی متعدد مسابقات کشوری این رشته در یزد ذکر کرد.

به گزارش یزدفردا: «امیر حسین آرمین» با اشاره به جایگاه دومی تنیس استان یزد در بین استانهای کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در ورزش تنیس یزد فعالیت دارند که ۲۱۴ نفر آنها مرد و مابقی ورزشکار زن هستند.

وی با بیان این که تنیس یزد در گروه‌های سنی ۱۲ و ۱۴ سال رتبه دهم کشور را در اختیار دارد، گفت: به منظور پرورش استعدادهای این رشته ورزشی اقدام به تشکیل آکادمی تنیس در یزد شده که آکادمی مذبور طی دو روز پایان هفته زیر نظر «سید مقدا خاتمی» مربی تیم ۱۲ساله‌های کشورمان فعالیت دارد.

آرمین یکی از عمده مشکلات این هیات ورزشی در استان را علاوه براستقبال اندک حامیان مالی از این ورزش همانند دیگر رشته‌های ورزشی در استان، کمبود نیروی انسانی به ویژه کمبود مربی مرد ذکر کرد.

وی در همین راستا از ارائه درخواست برگزاری کلاس تربیت مربی درجه ۳ و همچنین کلاس داوری درجه ۳ خبر داد.

این مسئول با اشاره به میزبانی اخیر یزد از مسابقات سه روزه تنیس شرکت نفت ایران، اعلام کرد: در ماه گذشته یعنی آبانماه نیز یزد طی مدت ۱۰ روز میزبان مسابقات رده سنی زیر ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال پسران کشور را برعهده داشت.

آرمین در پایان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از هیات تنیس شهرستانهای مهریز، اردکان، میبد و تفت در نیمه اول سال جاری، از اعزام مربی از مرکز استان به برخی شهرستانها از جمله شهرستان بافق خبر داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا