معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، روز گذشته در نشست با اعضای شورای راهبری دوازدهمین کنفرانس ملی بهره‌وری در محل سالن جلسات این سازمان گفت: استان یزد می‌تواند پیشرو، پیشران و تراز بهره‌وری در استان‌ها شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در این نشست که با هدف بررسی پیشنهاد برگزاری کنفرانس ملی بهره‌وری با حضور صاحب‌نظران و استانداران سراسر کشور به میزبانی استان یزد برگزار شد، میثم لطیفی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور،گفت: استان یزد به لحاظ فرهنگی، تاریخی، نیروی انسانی و همچنین از لحاظ اراده مدیریت عالی استان، این ظرفیت را دارد که به عنوان پیشرو، پیشران و تراز بهره‌وری در استان‌ها شناسایی شود.

میثم لطیفی با تاکید بر اینکه بهره‌وری با برگزاری یک همایش ایجاد نمی‌شود، گفت: همایش نوآوری بهره‌ور با حضور همه استانداران و مسئولان کارگروه‌های بهره‌وری استان‌ها باید برگزار شود و بر اساس یک نقشه‌راه مشخص ادامه‌دار باشد و باید رویدادهای ماهیانه برگزار شود که مساله‌های حل شده را عنوان کنند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با یادآوری تاکید رییس‌جمهور بر بهره‌وری به عنوان زیربنای همه اتفاقات مهم در کشور، عنوان کرد: می‌توان گفت که رییس‌جمهور دولت مردمی بیش از همه دولت‌های گذشته در مورد بهره‌وری تاکید دارند و این دقت عالمانه نشان‌دهنده اهتمام دولت مردمی در شناخت مشکل و راه حل تحول کشور است.

لطیفی با تاکید بر اینکه باید چراغ رویدادهای نوآوری بهره‌ور را روشن نگه داشت و بهره‌وری رایگان به دست نمی آید و رایگان پیاده‌سازی نمی‌شود، تصریح کرد: بهره‌وری نیازمند منابع انسانی نوآور و خلاق، منابع مالی و تصمیم‌های بزرگ است و متاسفانه سالیان گذشته خطاهای راهبردی در حوزه بهره‌وری داشتیم که امروز به تصمیم‌های راهبردی نیاز دارد.

به گفته معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، برخی تصمیم‌های نادقیق در گذشته نابهره‌وری‌های راهبردی در کشور ایجاد کرده است و همه اصحاب علم و عمل باید با تمرکز و تلاش، خطاهای استراتژیکی که صورت گرفته را اصلاح و بهره‌وری را احیا کنند.

لطیفی از همه تشکل‌های مردمی و انجمن‌های تخصصی دعوت کرد پای کار این مطالبه رییس‌جمهور بیایند و افزود: ما ماموریت ویژه داریم که به طور خاص روی ارتقای بهره‌وری در کشور متمرکز باشیم و راهی جز این نداریم؛ ضمن جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، باید همه دستگاه‌های کشور را بهره‌ور کنیم که این مهم با حضور نخبگان امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه ما کشور بی‌آبی نداریم و به غلط این مساله عنوان شده است، گفت: کشور ما از شمال و جنوب به آب دسترسی دارد و باید برای بهره‌مندی بهره‌ور از این ساحل‌های طولانی، خلاقانه و عالمانه اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نمونه‌های خوب در حوزه بهره‌وری، ترازیابی شده و به همه معرفی شوند، اظهار داشت: تهیه نقشه راه ترازیابی و ارایه الگوهای موفق برای رسیدن به این مهم به ما کمک می‌کند.
مهران فاطمی استاندار یزد نیز، همایش مدنظر را به نوعی حج بهره‌وری خواند و گفت: حج این است که همه با هر نظری می‌آیند تا به یک تنظیمی در شعائر برسند. بهره‌وری، امروز یکی از شعائر دولت است و ما امروز با این نگاه که این همایش زمینه‌ای برای ارتقای فرهنگ بهره‌وری شود، کار را دنبال می‌کنیم.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه کار بهره‌وری باید با تغییر فکر، اندیشه و ایجاد حساسیت برای این موضوعات مهم شروع شود، افزود: امیدواریم این همایش، محلی برای انتقال تجربیات و ایجاد انگیزه برای تغییر رفتار در مدیران باشد.

فاطمی اقدامات، پیگیری و مطالبه جدی سازمان اداری و استخدامی کشور در حوزه بهره‌وری را موجب دلگرمی فعالان حوزه بهره‌وری در دولت مردمی دانست و افزود: این همایش با رویکرد آموزش، فرهنگ‌سازی، انتقال تجربه و برپایی کارگاه‌های عملی برگزار خواهد شد و امیدواریم این رویداد در همه استان‌ها شکل بگیرد و گزارش داده شود که چه اقداماتی با چه تاثیری انجام شده است.

وی در ادامه این همایش را دروازه‌ای برای ورود جدی استان به حوزه بهره‌وری دانست و اضافه کرد: برنامه یزد بهره‌ور در حال تدوین است و به زودی به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌شود.

سپس مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه در دوازدهمین همایش ملی بهره‌وری تمركز بر علل ريشه‌اي بهره‌وري پايين در كشور خواهد بود، بر حضور بخش غیر دولتی در این همایش تاکید کرد و گفت: بايد نتايج و خروجي همايش ملي بهره‌وري به گونه‌اي باشد كه شاهد اتفاقات مباركي در بهره‌وري استان و حتی کشور باشيم.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بهره‌وری در دولت‌های قبل در حد شعار بوده است، گفت: امیدوارم همایش بهره‌وری در استان یزد به گونه‌ای برگزار شود که به عنوان نمونه برای اجرا در دیگر استان‌ها باشد.

وی همچنین از آمادگی کامل مجلس به منظور همراهی با برنامه‌های حوزه بهره‌وری خبرداد.

شایان ذکر است، دوازدهمين كنفرانس بهره‌وري كشور طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دي‌ماه در استان یزد برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا