به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد: محمدرضا تندروان سرمربی تیم والیبال شهداب یزد، درخصوص ارزیابی آخرین دیدار دور رفت و عملکرد تیم نیان در آن مسابقه، گفت: با توجه به جدول، تیم ما نیاز به پیروزی در سه بازی آخر داشت تا جایگاه خود را در جدول تثبیت کند، خوشبختانه در بازی مقابل تیم نیان الکترونیک خراسان بازی جانانه‌ای داشتیم، هر دو تیم با انگیزه بازی کردند، اما با وجود نوساناتی که تیم شهداب در طول مسابقه داشت توانستیم در پایان به پیروزی دست یابیم.

وی در خصوص ارزیابی دور رفت لیگ برتر مردان و نقاط ضعف و قوت مسابقات، تصریح کرد: دور رفت مسابقات نوید لیگ خوبی را می داد و با توجه به اینکه قرار بود کلا دو هفته یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها مسابقه باشد ریکاوری بسیار مناسبی در طول مسابقات انجام شد البته تنها تا هفته دهم همه چیز سر جای خودش بود و همه چیز به خوبی پیش‌رفت. اما قطع مسابقات به مدت یک ماه ضربه‌ی شدیدی به کل لیگ زد، بعد از این تعطیلات سه بازی فشرده انجام شد و قطعا بازی‌های آخر تحت تاثیر این شرایط قرار گرفت.

در دور رفت بازی ها به قدری نزدیک بود که در حال حاضر حدود ۵ تا ۶ تیم شرایط نزدیکی با یکدیگر دارند و در حال تعقیب هم هستند، بازی ها کلا بازی‌های نزدیکی هستند و اکنون هیچ تیمی بدون باخت نیست و تنور والیبال داغ است.

سرمربی تیم والیبال #شهداب_یزد، در خصوص برگزاری دور برگشت همانند دور رفت در شهرهای تیم‌های میزبان، خاطر نشان کرد: دور برگشت دور مهمی است و در نهایت پلی آف اهمیت دارد، یک ماه تعطیلی برای برنامه ریزی در آینده، تاثیر زیادی گذاشت.

فکر میکنم باشگاه شهداب تنها باشگاهی بود که در راه استانداردسازی سالن خودش پیشگام شد و قول هایی گرفته بودیم که همه تیم‌ها باید سالن استاندارد داشته باشند اما جریان به سمتی پیش رفت که این اتفاق نیافتاد و چندین بار بررسی شد و در نهایت نشد، ما می دانیم تیم ها به میزبانی نیاز دارند و حق دارند که از تماشاگر استفاده کنند، اما تماشاچی می‌آید که والیبال خوب ببیند وقتی که بازیکنان تاثیرگذار با وجود مصدومیت‌ها توان بازی نداشته باشند، در واقع بازی‌ها کیفیتی ندارند  که تماشاچی نگاه کند.

وی درباره برگزاری بازی‌ها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه، اعلام کرد:
برگزاری بازی ها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در سه هفته آخر دور رفت، نتایج خودش را نشان داد. قطعا تیم‌ها در این سه هفته نوسانات زیادی داشتند و اگر این شرایط در سیزده هفته ادامه پیدا کند قطعا نتیجه خوبی ندارد. من فکر میکنم نیم فصل دوم به پایان نرسیده اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود که شاید خوش آیند نباشند و با وجود مشکلاتی که همه‌ی ما از نظر جابجایی،  مسیرهای زمینی و هوایی در کشور داریم، فاصله بین بازی ها اصلا برای ریکاوری مناسب نیست و شاید گاهی میزبان ها از مهمان ها دیرتر به شهر خودشان برسند، البته در برهه‌ای از زمان در لیگ های گذشته این تجربه را داشتیم و این برنامه برای لیگ، تیم ملی و بازیکنان ملی پوش بسیار خطرناک است.

تندروان در پایان اضافه کرد: فکر میکنم در سالی که منتهی میشود به انتخابی المپیک ادامه لیگ با این شرایط ریسک بزرگی است که ما انجام خواهیم داد. البته متوجه نشدم باشگاه‌ها چرا نخواستند مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود، شاید تنها تیمی که باید برای متمرکز شدن معترض می‌بود تیم شهداب بود، چرا که همه چیز  برای میزبانی مهیا است و تیم های دیگر اصلا این شرایط را حتی در شهرشان برای برگزاری مسابقات ندارند. اما با این حال برای ما و مسئولان باشگاه شهداب بیشتر سلامت بازیکنان اهمیت داشت و از حق خودمان که استانداردسازی سالن بود گذشتیم و حاضر شدیم ادامه مسابقات در تهران به شکل متمرکز برگزار شود ولی فکر میکنم که یکسری غیر کارشناسانه به موضوع نگاه می‌کنند و نظری می‌دهند که به نفع والیبال ایران نیست. امیدوارم که همه بازیکنان این لیگ را به سلامت تمام کنند و از اینجا الویت اصلی سلامت بازیکنان و سپس موارد دیگر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا