یزدفردا: فرماندار مهریز گفت: تحقق پروژه بزرگ آبی کشور به دست رییس جمهور در استان یزد افتخاری ماندگار برای دولت سیزدهم و خدمت و هدیه به مردم و آیندگان است.

به گزارش یزدفردا: محمد دهقان بنادکی روز دوشنبه در جمع گروهی از بانوان شهرستان به اهمیت سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: آینده یک قرن استان در گروی پروژه مهم خط انتقال آب خلیج فارس به یزد است.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون برای خدمت به مردم در بخش‌های مختلف به خصوص عنایت به موضوع راهبردی آب شده ادامه داد: سفر رییس جمهور به یزد و برنامه‌های مختلف و مرتبط با آن نقطه عطفی در تاریخ دارالعباده یزد محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن آن حضرت را بهترین مستمسک و اولین الگوی بانوان ذکر کرد و گفت: باید بانوان و دختران در جامعه اسلامی همواره از ایشان برای موفقیت در زندگی الگوگیری کنند و در مسیر عزت و سعادت گام بردارند.

دهقان کمبود سالن ورزشی خاص بانوان را یکی از دغدغه‌های بانوان شهرستان عنوان کرد و افزود: طی رایزنی های انجام شده سالن ورزشی اختصاصی بانوان با کمک خیری و همچنین با هزینه ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

فرماندار مهریز با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ پروژه جدیدی کلنگ زنی نمی شود افزود: با حجم گسترده ای از پروژه های نیمه تمام روبرو هستیم به طوری که پروژه انتقال خون شهرستان یکی از این پروژه هاست که سالهای گذشته شروع شده و رها شده بود.

دهقان با بیان اینکه شهرستان مهریز در زمینه اهدای خون و خون گیری رتبه اول را دارد ولیکن مرکزی برای انتقال خون نداریم افزود: اهدای خون بانوان در استان و شهرستان مهریز بسیار ضعیف است به طوری که در طول هر هفته تعداد ۳۵ تا ۵۰ نفر متقاضی مرد برای اهدای خون در شهرستان داریم ولی تعداد متقاضی زن یک یا دو نفر است.

وی اظهار کرد: پروژه مهم و بزرگ بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز با جذب خیری خوب و اختصاص اعتبارات دولتی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می رسد.

این مسئول با بیان اینکه مردم مهریز در صورت وقوع درگیری یا تصادف برای انجام اقدامات پزشکی قانونی باید به مرکز استان بروند ادامه داد: این پروژه نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

در پایان این مراسم که با چندین برنامه فرهنگی و هنری همراه بود از ۱۵۰ بانوی کارمند ادارات و نهادهای شهرستان با لوح سپاس تجلیل صورت گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا