یزدفردا: وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه شب در جریان دومین سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان یزد از فرودگاه و صنایع هواپیماسازی شهرستان مهریز بازدید و در زمینه رفع مشکلات این مجموعه ها قول مساعد داد.

به گزارش یزدفردا: مهرداد بذرپاش به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، فرماندار مهریز و دیگر مسئولان این شهرستان پس از دیدار از فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا (ع) شهرستان مهریز در نشستی که با حضور مسئولان فرودگاه برگزار شد، جلب مشارکت بخش خصوصی و علاقه مندان به توسعه صنعتی را به مشارکت در طرح های مورد نیاز مناطق مختلف مورد تاکید قرار داد.

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای طرح فرودگاه و صنایع هواپیما سازی این شهرستان، همکاری و پیگیری وزارت راه و شهرسازی را برای کمک به توسعه این مجموعه خواستار شد.

این فرودگاه با سرمایه گذاری ۲۵۶ میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار ایجاد شده که شامل باند فرود هواپیما، آشیانه و سه ساختمان اداری با هدف آموزش پروازهای سبک و تاکسی پرواز است.

باند فرودگاه مهریز به طول یک‌هزار و ۶۰۰ متر و با عرض ۲۵ متر دارای ۲ آشیانه به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع و سه ساختمان اداری است که در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت ابنیه این فرودگاه کوچک است.

هم‌اکنون در استان یزد فرودگاه بین المللی شهید صدوقی مقصد و مبدا پروازهای متعدد داخلی و خارجی است که جابه جایی مسافر با همکاری بیش از ۱۰ شرکت هواپیمایی از آن صورت می‌گیرد و دهمین فرودگاه ایران از نظر ترافیک هوایی و مسافری است.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی آن فعالیت دارند.

مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ روستا و آبادی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا