وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تسریع در تکمیل موزه علوم طبیعی بهاباد تاکید کرد و گفت: این موزه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به سرعت تکمیل شود.

یوسف نوری، در سفر به شهرستان بهاباد در حاشیه دومین سفر هیئت دولت به استان یزد با اشاره به مشکلات موزه علوم طبیعی شهرستان بهاباد اظهار داشت: این موزه در راستای راهکار سند تحول بنیادین قرار دارد و باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود که در این راستا به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز تاکید شده در سر فصل همین امسال و سال آینده بودجه و اعتبار خوبی برای تکمیل مرحله اول و دوم و سوم این پروژه مهم اختصاص یابد.

 

وی همچنین بر مقاوم سازی مدارس در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله تاکید کرد و افزود: تعدادی از مدارس شهرستان بهاباد نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که دراین زمینه پیگیری خواهد شد تا پس از جذب اعتبار و کددار شدن بودجه در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: سرمایه اجتماعی، اقتصادی و … دانش آموزان کشور هستند و باید برای شکوفایی این سرمایه‌های انسانی تمام توان خود را به کار گیریم.

نوری ادامه داد: اولویت باید تکمیل پروژه‌های مرتبط با آموزش و پرورش باشد و در این زمینه دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین پای درد دل دانش آموزان این شهرستان نشست که از مشکلات مدرسه خود گفتند و از نداشتن نمازخانه تا زمین چمن مصنوعی را با وی در میان گذاشتند.

نوری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به یزد اجرا شده است، اظهار کرد: باید به‌زودی پروژه‌های تکمیل نشده، با اولویت بالاتر به سرانجام برسد تا سال آینده در حوزه آموزش و پرورش با کمترین مشکلات روبه‌رو باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده و اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی مدارس بیان کرد: این اقدام با جدیت انجام خواهد شد.

شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بهاباد از دیگر برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش در سفربه این شهرستان بود.

وزیر آموزش و پرورش که همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان یزد سفر کرده است، روز جمعه در شهرستان بهاباد حضور یافت و از ظرفیت‌های آموزشی این شهرستان بازدید کرد.

نوری در سفر به شهرستان بهاباد از پروژه نیمه‌ساز آموزه علوم طبیعی بهاباد بازدید کرد. این موزه به مساحت ۷ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۴۰۰ متر در دو طبقه در حال احداث است که منتظر تامین اعتبار لازم برای تکمیل است.

این موزه تنها موزه استان و شهرستان بهاباد است.

انتهای پیام/

 

 

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا