یزدفردا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش آمار ابتلا به کرونا در روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش یزدفردا: دکتر محسن میرزایی گفت: مقایسه آمار ۲۰ روز اخیر با روز‌های قبل از آن نشان دهنده افزایش موارد ابتلای سرپایی و بستری است. گرچه این آمار نگران کننده نیست، اما هشدار دهنده به شمار می‌آید.

وی افزود: هم اکنون ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا و به همین تعداد هم بیمار مبتلا به آنفولانزا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که لزوم توجه بیشتر به موارد پیشگیری را ضروری می‌سازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از پیشگیری به عنوان اولین و بهترین راه در برابر این بیماری یاد کرد و اظهار داشت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، شستشوی مکرر دست با آب و صابون و رعایت فاصله فیزیکی می‌تواند در کاهش انتقال بیماری از افراد بیمار به سالم نقش مهمی داشته باشد.

میرزایی ادامه داد: همچنین تکمیل واکسیناسیون برای گروه‌های بالای ۱۸ سال که بیماری زمینه‌ای دارند و ۶ ماه از آخرین دوز آنان گذشته، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان علائم بیماری را در خود مشاهده کرده به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا معاینه شده و در صورت تشخیص پزشک از آنان نمونه گرفته می‌شود تا کار درمانی برای بیمار و پیشگیری برای اطرافیان او صورت گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا