یزدفردا: رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری شخصی که اقدام به ایجاد وب سایت و راه‌اندازی بستری جهت قمار آنلاین کرده بود، خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ ابوطالبی گفت: در پی رصد فضای سایبری توسط این پلیس، کارشناسان با شبکه اجتماعی روبرو شدند که اقدام به بارگزاری تبلیغ سایت قمار اینترنتی نموده که گرداننده یا گردانندگان آن سایت اقدام به ایجاد بستری جهت قمار آنلاین کرده بودندکه بلافاصله پرونده تشکیل و جهت رسیدگی در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با تلاش بی‌وقفه کارشناسان پلیس فتا، و طی هماهنگی قضایی فردی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این سایت قمار اینترنتی نموده و باعث گمراه شدن تعدادی از شهروندان گردیده بود به پلیس فتا احضارو طی بررسی میزان کلاهبرداری نامبرده به خاطر تبلیغ بیجا از سایت قمار در شبکه اجتماعی خود گذاشته بود، تعدادی از شهروندان، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال را از دست داده بودند.
 
ابوطالبی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی به جرم خود اقرار و بیان داشت: که بخاطرمنافع مالی اقدام به تبلیغ سایت قمار کرده است که پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه امروزه بعضی از جوانان با طمع به دست آوردن سود کلان به دام چنین کانال‌های غیرقانونی می‌افتند افزود: طبق مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی گردانندگی، عضویت و فعالیت در سایت‌ها و گروه‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین جرم محسوب شده و پلیس با مجرمان این حوزه طبق قانون برخورد جدی می‌کند.
 
رئیس پلیس فتا با بیان اینکه پلیس به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد تا امنیت و آرامش شهروندان در فضای سایبری مختل شود، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا