دکتر جعفری: ارتباط با صنعت از طریق تصویب رشته های مورد تقاضای صنعت برقرار می شود

به گزارش روابط عمومی: دکتر عباسعلی جعفری رئیس واحد استانی یزد در اولین دیدار با رؤسای مراکز علمی کاربردی استان در سال جدید ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی  طاعات گفت: تلاش ها و پیگیری های رؤسای مراکز علمی کاربردی در سال گذشته در بسیاری از موارد مورد تقدیر و تشویق است البته در مورادی هم کاستی ها و نواقصی وجود دارد که در سال جدید با برنامه ریزی و زمانبندی مناسب این نواقص باید رفع شود

وی افزود: پیشنهاد برنامه های مدون برای افق چهار ساله پیش رو که از طرف سازمان مرکزی دانشگاه مورد درخواست بوده باید در زمان مقرر ارائه شود و هیچ گونه تعللی از هیچ مرکزی پذیرفته نیست و مراکز در ارائه برنامه های چهار ساله پیش رو باید همه موارد مربوط به حوزه های مختلف در مرکز را مد نظر قرار دهند.

دکتر جعفری در بخش دیگری ار سخنان خود گفت: رشته های پیشنهادی و مورد تقاضای مراکز باید رشته های شغل محور و مورد نیاز بازار کار باشد چنانچه رشته ای درخواست شود و این رشته تضمین شغلی برای فارغ التحصیل خود نداشته باشد از طرف واحد استانی رد می شود .

وی تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی در سال جدید باید ارتباط با صنایع استان را در دستور کار و جزء اولویت های اول برنامه های خود قرار دهند. هرچه ارتباط با صنایع بیشتر شود نیاز های شغلی آنها بهتر احصاء می شود . ارتباط با از طریق پیشنهاد و پیگیری برای تصویب رشته های مورد تقاضای صنعت برقرار می شود و مراکز در سال جدید این موضوع را با جدیت باید دنبال کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های کوتاه مدت گفت: یکی دیگر از مواردی مهمی که باید جزء اولویت های مراکز باشد برگزاری دوره های کوتاه مدت است . ارائه و برگزاری دوره های کوتاه مدت توسط مراکز در ارتقاء رتبه مرکز در موضوع سطح بندی و همچنین تصویب رشته و بدنبال آن در پذیرش و جذب دانشجو تاثیر مستقیم و مثبت دارد.

در پایان این دیدار رؤسای مراکز علمی کاربردی به ارائه نظرات خود و بحث و تبادل نظر در خصوص آن پرداختند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا