اقامه نماز عید سعید فطر با حضور پرشور مردم مومن و خدا جوی شهرستان بهاباد به امامت حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاابد درمصلی عدیراین شهرستان برگزار شد.

صبح شنبه همزمان با نخستین روز از ماه شوال نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه شهرستان بهاباد  و جمعی از مردم روزه دار درمصلی غدیر گلزار شهدای بهاباد اقامه شد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه های نماز عید فطر ضمن تبریک این روز به عموم همشهریان ومردم روزه داروقبولی طاعات و بابیان اینکه  روز عید فطر تجلی همین فطرت فرمان‌برداری از خداوند است، تاکید کرد: هر فرد روزه دار این فطرت را به برکت ماه مبارک رمضان پیدا نموده و بایستی آن را حفظ نماید.

امام جمعه بهاباد  با اشاره به اهمیت و پاداش گسترده نماز عید فطر، افزود: بازگشت از نماز به سوی منزل به رفتن به سوی بهشت تشبیه شده است.

وی با تشکر از مردم مومن وولایت مدار بهاباد  که مجالس ماه مبارک رمضان را پرشور برگزار کردند، افزود: امروز روز پاداش گرفتن مؤمنان است.

امام جمعه بهاباد به پرداخت زکات فطره درروز عید فطر هم اشاره کرد و گفت : طبق تمهیدات اتخاذ شده مقرر است در روز عید، زکات فطریه جمع آوری شده به دست خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام (ره) که از قبل شناسایی شده‌اند برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به سالروز شكست حمله آمریكا به ایران در طبس اظهار كرد: این روز در تاریخ ایران یك معجزه است و نشان داد كه خداوند همیشه با ملت مسلمان است.

وی اضافه كرد: آمریكایی ها از همان روز فهمیدند كه با ملت مسلمان و ایثارگر ایران نمی شود وارد جنگ شد هر چند كه در حال توطئه و تحریم ضد ایران هستند.

ابراهیمی بشکانی عنوان کرد : هواپیماهای جنگنده آمریكا در چنین روزی وارد خاك میهن اسلامی ایران شد تا دشمنان بتوانند به اهداف پلیدشان دست یابند اما به فضل الهی باد، طوفان و شن را مامور كرد تا هواپیماهای دشمن سرنگون و همه سرنشینان نابود شوند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شكست حمله نظامی آمریكا در این روز، بر اساس اراده الهی و با امدادهای غیبی بود و خدای متعال جواب توكل مردم ایران را داد افزود : در واقعه طبس، هیچكس خبر از حمله آمریكا نداشت و خداوند در آن بیخبری سپاهش را فرستاد تا از كشور و انقلاب دفاع كنند.

درحاشیه مراسم برگزاری نماز با شکوه عید سعید فطر شهرستان بهاباد کمیته امداد امام خمینی ره صندوقهائی را جهت جمع آوری زکات فطره مستقرکرده بود تا مردم به موقع زکات فطره خودراپرداخت کنند .

همچنین نیروهای هلال احمر ، اورژانس و آتش نشانی پوشش امدادی روز عید فطر را برعهده داشتند ودرنماز عید مستقربودند.

انتهای پیام /

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا