یزدفردا: نشست اختتامیه مسابقه کتابخوانی تور تورنتو با حضور خانواده محترم شهید قربانی در تالار فرهنگ نگین یزد برگزار و روایت‌هایی از زندگانی شهید امیرحسین قربانی بهابادی، شهید حادثه پرواز اوکراین بازگو شد‌.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، با حضور خانواده شهید امیرحسین قربانی بهابادی، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، محمد محسن رفیعی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان، محمدعلی جعفری نویسنده کتاب تور تورنتو، بهزاد دانشگر؛ نویسنده مطرح کشوری، احسان عابدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دکتر محمدی مشاور فرهنگی استاندار، نقوی شهردار منطقه بافت تاریخی و حسام سالکی مدیرکل حوزه هنری استان آیین اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی تور تورنتو برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت اظهار داشت: پس از اینکه با خانواده شهید امیرحسین قربانی آشنا شدم پیگیر برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب تور تورنتو شدم تا این امر به سرانجام رسید و این گام فرهنگی مطالعه کتاب برداشته شد تا ما با سیره این شهید نخبه آشنا شویم.

وی با اشاره به آیه "ولنبلونکم بشی من الخوف، والجوع، و نقص من الاموال و ثمرات و بشر الصابرین" از سوره مبارکه بقره گفت: این خانواده با انواع ابتلاها و مصیبت‌ها رو به رو شدند اما همچنان شما از این خانواده صبر و بردباری می‌بینید.

امتحان خانواده شهید قربانی با دو خطای انسانی/ جوانان امثال امیر حسین قربانی معرفی شوند

صداقت با اشاره به سختی‌هایی که این خانواده کشیده‌اند افزود: آقای قربانی پدر خانواده، از اسرای جنگ تحمیلی هستند، مادر نیز خواهر شهید بوده‌اند، آن‌ها پس از تشکیل خانواده نیز دخترشان به خاطر خطای پزشکی و انسانی دچار معلولیت گشت و لذا پدر و مادر همه سرمایه زندگی خود را برای پیشرفت پسرشان گذاشتند، اما او نیز در حادثه ای تلخ به دلیل خطای انسانی از میان آنان رفت.

وی بیان کرد: آنچه که از سیمای این خانواده همچنان نمایان اعتقاد راسخ آنان به خداوند بزرگ است که سبب شده علیرغم همه سختی‌ها زندگی‌شان جریان داشته باشد و با عزت زندگی کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: اگر امیرحسین بود پدر و مادر از بودنش لذت می‌بردند اما لذتی که اکنون در مقام این شهید نهفته شده و عزت و آبرویی که این شهید دارد به مراتب لذت‌بخش‌تر است.

صداقت با اشاره به روایتی از پدر امیرحسین گفت: مادر شهید هنگامی که در بستر بیماری به بیماری سختی دچار می‌شود به فرزند شهیدش توسل شده و از بیماری خطرناکی نجات یافته است، اینها نشان از کرامت و بزرگی جایگاه و منزلت شهید دارد.

معاون شهردار با تأکید بر اینکه بازگشت همه ما به سوی خداست اظهار داشت: همه ما روزی از دنیا خواهیم رفت، در این میان هنرمندانه مردن مهم و زیبا است چیزی که امیرحسین قربانی بهابادی به واسطه مقامی که نزد خداوند کسب کرده بود به آن نائل شد و به مقام شهادت رسید.

صداقت در پایان از خانواده شهید قربانی به پاس همراهی همیشگی در برنامه‌ها متعدد تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: این حریان فرهنگی نویسندگی زندگی‌نامه جوانان نخبه و اثرگذار که به مقام شهادت دست یافته‌اند باید ادامه یابد.

۲۷۰۰ نفر در مسابقه کتابخوانی تور تورنتو شرکت کردند

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این نشست اظهار داشت: من در مراسم رونمایی از کتاب "تور تورنتو" حضور داشتم و در آن برنامه به شدت جذب خانواده شهید و کتاب شدم، در نهایت با همراهی و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همزمان با سالروز شهادت این جوان عزیز موفق به برگزاری مسابقه کتابخوانی تور تورنتو شدیم که خوشبختانه ۲۷۰۰ نفر در این مسابقه بزرگ شرکت کردند.

در فتنه‌ها حق از ناحق قابل تشخیص نیست

بهزاد دانشگر، از نویسنده مطرح کشوری در این مراسم گفت: گاها فتنه‌ها آنچنان به حق شبیه می‌شود که تشخیص حق از ناحق سخت شده و انسان به اشتباه گرفتار می‌شود. حادثه تلخ پرواز هواپیمایی اوکراین فتنه‌ای در فضای غبار آلود بود که روایت های متعددی را مطرح می‌کرد.

دانشگر بیان کرد: وقتی در پیچیده ترین اتفاقات عزیزی را از دست بدهی و شبکه های متعدد دشمن در هر لحظه مدام پیگیر حمایت از تو هستند تا از جو ملتهب به نفع خود کاری کنند وقتی شما به جای پناه بردن به دشمن همه غم خود را با مردمان سرزمینت به اشتراک بگذاری، در آغوش آن‌ها باشی، گلایه ها را با مردم خود در میان گذاری کار بزرگ و ارزشمندی کرده‌ای.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا