یزدفردا: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: شهرستان خاتم ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های میراث، صنایع دستی و گردشگری دارد، اما نسبت به این ظرفیت‌ها دچار یک عقب ماندگی تاریخی است.

به گزارش یزدفردا: ضرغامی در سفر به شهرستان خاتم و بازدید از بنا‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان گفت: شهرستان خاتم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخودار است، اما نسبت به این ظرفیت‌ها دچار یک عقب ماندگی تاریخی است که باید جبران شود.

ضرغامی شهرستان خاتم را یکی از مناطق میراث و گردشگری استان یزد خواند و افزود: این شهرستان به دلیل نبود راه‌های دسترسی مناسب، ظرفیت‌های آن نهفته مانده است که برای جهش شهرستان در حوزه‌های مورد نظر باید اقداماتی انجام شود. 
 
وی در بازدید از سرچشمه نهر مسیح گفت: مجموعه گردشگری سرچشمه نهر مسیح یکی از قدیمی‌ترین و دائمی‌ترین رودخانه‌های دائمی در استان یزد که با فضای سرسبز و پرنشاطی که دارد در ایام سال گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند، اما نیاز است در بحث امکانات رفاهی اقداماتی انجام شود تا شاهد رونق بیشتر این منطقه گردشگری باشیم. 
 
ضرغامی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان خاتم در بحت گردشگری نبود اقامت برای گردشگران و مسافران است که باید از حالت گذری به هدف گردشگری تبدیل شود تا مسافرانی که از این مسیر گذر می‌کنند حتی برای یک روز نیز شده در این شهرستان اقامت داشته و از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره لازم را ببرند.
 
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از قلعه تاریخی مُلکی و قلعه محمد باقری بیان کرد: در این بازدید مقرر گردید کار مرمت و بازسازی این بنا‌های تاریخی انجام شود تا عقب ماندگی تاریخی این شهرستان جبران شود و سرمایه گذاران بتواند از لحاظ تاریخی و اقامتی برای گردشگران و مسافران فضای مناسبی را فراهم کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا