امام جمعه اشکذر در خطبه ای این هفته نمازجمعه به مسئولان دانشگاه علم و هنر برای عمل به تعهدات و صنایع مستقر در شهرستان اشکذر در مورد مسئولیت اجتماعی تذکر داد.

حجت السلام طالبیان امام جمعه اشکذر با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج علیرضا توکلیان خیر ساختمان آموزشی، گفت: ساختمان خیری در زمان افتتاح دو شرط را مکتوب کردند اول این که ساختمان همیشه به عنوان فضای آموزشی و علمی مورد بهره برداری قرار گیرد و دوم هر موقع جهاد دانشگاهی که امروز به عنوان دانشگاه علم و هنر شناخته می شود احتیاج به ساختمان نداشت به مسئولان شهرستان واگذار شود.

وی با بیان این که جلسات متعدد با مسئولان این دانشگاه و مسئولان استان برگزار شده است، افزود: در این جلسات موضوعاتی مبنی بر این که اکنون که دانشگاه به یزد منتقل و زمین جدیدی هم که واگذار شده بود ساختمان آن رها شد چرا نیت خیر محترم برآورده نشده است.

طالبیان اضافه کرد: با تلاش و گفت و گو فراوان بخشی از فضای این مجموعه در اختیار حوزه علمیه خواهران و بخشی در اختیار فنی و حرفه ای شهرستان اشکذر به صورت اجاره ای قرار گرفت که به دور از تعهدات این دانشگاه است.

امام جمعه اشکذر با اشاره به این که در توصیه های دینی پایبندی به عهد و پیمان همواره مورد تاکید ائمه اطهار بوده، عنوان کرد: شرط مسلمان بودن به صرف ادعای اسلام و ادعای ایمان داشتن نیست، آن وقت ما مسلمانیم که به عهد و پیمان خودمان عمل کنیم و توقع این بود که خود دانشگاه علم و هنر بیاید و این مجموعه خیری را واگذار کند که نکرد.

وی خطاب به استاندار یزد و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می رود این عزیزان که در جریان ماجرا هم هستند دانشگاه را موظف به پایبندی به تعهد اخلاقی و دینی خود کنند.

شفاف سازی در هزینه کرد بودجه مسئولیت اجتماعی صنایع شهرستان اشکذر طالبیان در بخش دیگر سخنان خود به مسئولیت اجتماعی صنایع در شهرستان اشکذر اشاره و اظهار کرد: صنایع موظفند بخشی از درآمد شان را در کارهای فرهنگی، ورزشی، علمی، ساخت ساز و عمران هزینه کنند در اختیار شهرستان محل استقرار خود قرار دهند.

امام جمعه اشکذر با بیان این که طبق شواهد و قرائن به این تعهد عمل نشده است، افزود: حتی به افکار عمومی و مسئولان شهرستان هم گزارشی در زمینه هزینه کرد آن ارائه نشده است که باعث گلایه مندی مردم شده است. وی از استاندار یزد و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا اگر در بحث مسئولیت اجتماعی به تعهدات عمل می شود گزارش ارائه کنند و در صورتی که خلاف آن است در کنار مردم جزو مطالبه گران باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا